view

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

bva
Berichten: 29

view

Berichtdoor bva » ma 31 jul 2017, 13:35

hallo,

Sinds de laatste update werkt er iets niet goed in view.
Ik werk in modelspace en maak daarin model views.
Na op divine view window te hebben geklikt vraag Autocad een punt aan te klikken (view specify first corner)
Maar er zit geen magnet aan, dus kan het niet precies selecteren.
Ik hoop dat ik het zo duidelijk heb omschreven
Wie kan mij helpen hiermee?
bva

Gebruikersavatar
Bram
Beheerder
Berichten: 82

Re: view

Berichtdoor Bram » ma 31 jul 2017, 13:51

Hallo bva,

Om OSNAPS te krijgen tijdens het specificeren van de view doe je het volgende:

  • houdt CTRL in en klik de rechter muisknop;
  • in de lijst die verschijnt klik je de gewenste OSNAP.
De OSNAP is nu actief en kan het gewenste punt geselecteerd worden. Na het aanklikken van het punt is de OSNAP weer inactief. Deze methode werkt overigens bij vrijwel alle tekencommando's.

Roy_M
Berichten: 126

Re: view

Berichtdoor Roy_M » ma 31 jul 2017, 13:54

Beste,

Na de update naar versie 2018.1 wordt de OSNAP functie uit gezet op het moment dat je een window moet aangeven bij het maken van een VIEW. Deze is weer aan te zetten door op F3 te drukken of door door op de betreffende knop te klikken rechts onderin de tekenhulpmiddelen balk.

Helaas wordt deze instelling niet opgeslagen, waardoor dit telkens opnieuw aangegeven dient te worden.

Het is op dit moment niet duidelijk of dit een bewuste keuze is geweest van Autodesk of dat dit een bug is. Ik kan me voorstellen dat meestal het exact aangeven van een punt middels een OSNAP niet noodzakelijk is bij het maken van een VIEW.

bva
Berichten: 29

Re: view

Berichtdoor bva » ma 31 jul 2017, 14:04

Beste Roy

Is inderdaad na update 2018.1.
Dit ging altijd goed.
Ik denk dat het een bug is.
Exacte punten aangeven is noodzakelijk

Gebruikersavatar
Emre
Berichten: 48

Re: view

Berichtdoor Emre » za 09 sep 2017, 20:17

Beste BVA,

Ik ben benieuwd of het probleem is verholpen met het automatisch uitschakelende Object Snap. Het is hoogstwaarschijnlijk niet een bug maar een systeemvariabele, waarmee de Object Snap instellingen overschreven kunnen worden bij het starten van een nieuwe commando.

Wat je kunt proberen is de commando OSNAPOVERRIDE en vervolgens die op 1 zetten. Hiermee blokkeer je dat een commando de instellingen voor je Object Snap kan overschrijven. Indien dit niet werkt, kun je proberen om je AutoCAD instellingen te resetten, met daarbij het advies om geen instellingen vanuit het oude versie te migreren naar je huidige / nieuwe AutoCAD.

Tip: Op 6 september 2017 heeft Autodesk een nieuwe versie uitgebracht, dat is 2018.1.1

bva
Berichten: 29

Re: view

Berichtdoor bva » za 09 sep 2017, 21:08

Emre schreef: za 09 sep 2017, 20:17 Beste BVA,

Ik ben benieuwd of het probleem is verholpen met het automatisch uitschakelende Object Snap. Het is hoogstwaarschijnlijk niet een bug maar een systeemvariabele, waarmee de Object Snap instellingen overschreven kunnen worden bij het starten van een nieuwe commando.

Wat je kunt proberen is de commando OSNAPOVERRIDE en vervolgens die op 1 zetten. Hiermee blokkeer je dat een commando de instellingen voor je Object Snap kan overschrijven. Indien dit niet werkt, kun je proberen om je AutoCAD instellingen te resetten, met daarbij het advies om geen instellingen vanuit het oude versie te migreren naar je huidige / nieuwe AutoCAD.

Tip: Op 6 september 2017 heeft Autodesk een nieuwe versie uitgebracht, dat is 2018.1.1

Het probleem heb ik nog steeds.
Ook na de nieuwe update.
Ik ga jou oplossing zeker proberen!
Dank je wel. En ik laat het weten of dit het was. Ben

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Autodesk AEC Collection