Verspringbare leader lijn in een dynamic block

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

Dave04071977
Berichten: 1

Verspringbare leader lijn in een dynamic block

Berichtdoor Dave04071977 » wo 17 jan 2018, 07:24

Beste,

Ik ben bezig om mijn workflow efficiënter te krijgen en ben nu bezig met het maken van dynamic blocks met een leader lijn.
waar ik nu tegenaan loop is het volgende:

-bij een leader of multileader zie je de lijn automatich van de ene kant naar de andere kant van de tekst verplaatsen waneer je bij het verplaatsen de lijn door de tekst krijg.

dit wil ik ook graag in mijn dynamic blocks op nemen, maar kom er totop heden nog niet uit.
ik hoop dat iemand hier mij kan uitleggen hoe ik dit voor elkaar kan krijgen.

ik heb een block bijgevoegd waar ik niet verder kom dan een stretchbare lijn.
Dubbele borden.dwg
Voorbeeld van mijn dynamic block
(186.47 KiB) 245 keer gedownload
Alvast bedankt voor de input.

Dave van Baarlen.

Gebruikersavatar
Emre
Berichten: 48

Re: Verspringbare leader lijn in een dynamic block

Berichtdoor Emre » wo 17 jan 2018, 11:13

Beste Dave,

Goed om te horen dat je bezig bent om je workflow efficiënter te maken. Er zijn diverse werkwijzen om tot een beter en sneller resultaat te komen en zal ik hieronder toelichten.

Dynamische block 'Flip'
Een flip-actie weerspiegelt geselecteerde objecten in een dynamische blockreferentie over een gespecificeerde reflectielijn. Een flip-actie is altijd gekoppeld aan een flip-parameter. In jouw situatie kun je de zelfgemaakte leader toevoegen aan deze actie en uitlijnen met het midden van het verkeersbord, zie bijlage voor ondersteuning.
Afbeelding


Multileader - Block
Het is ook mogelijk om een block te hangen aan een Multileader, dit doet u door de block eerst te inserten in de tekening en vervolgens de commando MULTILEADER uit te voeren.

  1. Voer de commando "MULTILEADER" uit;
  2. Typ "Options" in en bevestig dit met [Enter];
  3. Je kunt nu diverse opties weergegeven, typ of selecteer "Content type";
  4. Typ of selecteer "Block";
  5. Er wordt nu gevraagd om een blocknaam, voer deze in en bevestig met [Enter];
  6. Je keert nu terug naar alle opties, typ of selecteer "eXit options";
  7. Je hebt nu de mogelijkheid om een invoegpunt te selecteren met het block gekoppeld aan de multileader.
Verkeersborden
Mocht je in de toekomst verkeersborden nodig hebben dan is InfraCAD wellicht een optie. InfraCAD bevat een zeer uitgebreide AutoCAD bibliotheek aan verkeersborden conform het officiële Regelement Verkeersregels en Verkeerstekens (RVV) volgens de meest recente aanpassing in 2012. Bovendien zijn ze overzichtelijk gegroepeerd en hebben een eigen verschijningsvorm voor elke NLCS fase. Lees meer...

Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
Emre Kayaaslan
Bijlagen
Dubbele borden_aangepast.dwg
(109.76 KiB) 238 keer gedownload

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Autodesk AEC Collection