Visualisatie van elementen

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

vanvugtrda
Berichten: 5

Visualisatie van elementen

Berichtdoor vanvugtrda » ma 22 jan 2018, 16:39

Ik heb problemen met mijn CAD systeem, in het verleden waren er altijd weergaves van elementen die ik tekenende dus bijv. wanneer ik een cirkel wilde tekenen gaf het programma eerst een voorbeeld voordat ik bevestigde dat ik deze wilde hebben.

Tegenwoordig is er geen visualisatie meer van de elementen, en zie ik alleen een bepaalde stippellijn ik heb veel fora's doorzocht en zelf heel het programma uitgezocht maar ik kom er niet aan uit de visualisatie komt niet terug. Ik ben ten einde raad, het is misschien een heel simpele setting maar ik kan het niet vinden.

Bijgevoegd een foto van het geen wat ik bedoel, in deze afbeelding heb ik de optie geselecteerd om een cirkel te tekenen het enige wat ik echter zie is een stippelijn. Dit gebeurd dus ook tijdens het plaatsen van blokken, of polylijnen ik vind het bijzonder vervelend want je ziet niet goed wat je doet.
Bijlagen
CAD.png

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: Visualisatie van elementen

Berichtdoor Storm » di 23 jan 2018, 14:43

Bied deze oplossing soelaas? (is wel in het engels)

https://forums.autodesk.com/t5/autocad- ... -p/6682373

Het betreft de grafische instellingen in autocad (3dconfig commando).

Gebruikersavatar
Emre
Berichten: 48

Re: Visualisatie van elementen

Berichtdoor Emre » di 23 jan 2018, 15:28

Het is inderdaad vervelend dat je problemen ervaart met de zichtbaarheid van de 'preview'. Waarmee je inzicht krijgt in wat je tekent en plaatst in je tekening. Ik zie dat je Hardware Acceleratie aan staat, waarmee de videokaart wordt belast voor een aantal taken.

Kun je een screenshot maken van het scherm dat vertoont wordt met de commando 3DCONFIG. Kun je de Hardware Acceleratie eens uitzetten en kijken of het probleem hiermee verholpen kan worden?

Met vriendelijke groet,
Emre Kayaaslan
CAD Accent BV

vanvugtrda
Berichten: 5

Re: Visualisatie van elementen

Berichtdoor vanvugtrda » di 23 jan 2018, 15:46

Het rare is dat als ik lijnen teken deze wel zichtbaar worden, maar cirkels en arcs zie ik geen preview van hetzelfde geld voor blokken normaal hangen deze aan de muis maar in mijn geval niet. Wat ik ook probeer met de 3Dconfig instellingen.
Bijlagen
CAD4.png
CAD3.png
CAD2.png

vanvugtrda
Berichten: 5

Re: Visualisatie van elementen

Berichtdoor vanvugtrda » di 23 jan 2018, 15:47

Bij deze een screenshot van het tekenen van een lijn, dit geeft geen problemen
Bijlagen
CAD5.png

vanvugtrda
Berichten: 5

Re: Visualisatie van elementen

Berichtdoor vanvugtrda » di 23 jan 2018, 15:54

Is het misschien mogelijk om het gehele programma naar fabrieksinstellingen terug te zetten, zodat alle instellingen weer werken zoals voorheen. Het gekke is namelijk dat dit niet altijd voor heeft gedaan met het tekenen van cirkels, etc. Er moet dus ergens een instelling niet goed staan, wist ik maar waar.

Gebruikersavatar
Bram
Beheerder
Berichten: 81

Re: Visualisatie van elementen

Berichtdoor Bram » di 23 jan 2018, 16:51

vanvugtrda schreef: di 23 jan 2018, 15:54 Is het misschien mogelijk om het gehele programma naar fabrieksinstellingen terug te zetten, zodat alle instellingen weer werken zoals voorheen. Het gekke is namelijk dat dit niet altijd voor heeft gedaan met het tekenen van cirkels, etc. Er moet dus ergens een instelling niet goed staan, wist ik maar waar.

Er kunnen nog twee mogelijkheden zijn waardoor de cirkel niet wordt getoond:

1) als er erg ver is ingezoomd is AutoCAD niet in staat om een cirkel te tekenen omdat de schaal te klein is.
2) een trage videokaart of oude drivers kunnen er voor zorgen dat het lang duurt voordat een cirkel of block getoond wordt.

Aan het UCS icon te zien speelt probleem 1 niet. Ik vermoed ook niet dat probleem 2 in jou geval aan de hand is. Ik noem ze voor de zekerheid toch even zodat je het kunt nakijken.

Zover ik weet is er geen instelling waarbij je cirkels uit kunt zetten dus ik vermoed dat er iets met je AutoCAD instellingen of installatie aan de hand is. Mijn advies zou dan ook zijn om de instellingen van AutoCAD te resetten naar fabrieksinstellingen. Dit betekent wel dat je je persoonlijke instelling kwijt bent hierna.
Dit doe je als volgt:

Windows 7:
Start menu > All Programs > Autodesk > AutoCAD 201x > Reset Settings To Default.

Windows 10:
Klik Start menu > All Apps > AutoCAD 201x > Reset Settings to Default.
NTB: De reset utility voor AutoCAD 2016 vindt je onder: Start menu > Autodesk.

Probleem nog niet opgelost? Dan adviseer ik een wat zwaarder middel en je AutoCAD in zijn geheel opnieuw te installeren.

Laat even weten of een van deze adviezen je probleem heeft opgelost.

vanvugtrda
Berichten: 5

Re: Visualisatie van elementen

Berichtdoor vanvugtrda » di 23 jan 2018, 21:22

Om de een of andere vage reden heb ik een PLANT versie? Wat betekent dit?
Bijlagen
CAD6.png

Gebruikersavatar
Bram
Beheerder
Berichten: 81

Re: Visualisatie van elementen

Berichtdoor Bram » wo 24 jan 2018, 10:56

Je hebt waarschijnlijk een Design Suite of een AEC collection geïnstalleerd en dan heb je meerdere AutoCAD applicaties, waaronder Plant 3D. Ik zie dat je naast PLANT ook andere AutoCAD producten hebt maar die staan links net buiten beeld. Met welke AutoCAD je werkt weet jij alleen dus controleer dit even en voer dan bovenstaande stappen uit. "Reset Settings To Default" ziet er als volgt uit:

2018-01-24_10-42-32.png
2018-01-24_10-42-32.png (3.06 KiB) 7849 keer bekeken

Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 73

Re: Visualisatie van elementen

Berichtdoor Anton » zo 04 feb 2018, 14:12

Waarschijnlijk staat de systeemvariabele DRAGMODE niet goed. Stel deze in op AUTO. Dan zie je de previews van de objecten die je gaat tekenen en als je ze verplaatst.

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Autodesk AEC Collection