List, Lock Toolbars en Printvenster rechtsonder

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

Scott
Berichten: 48

List, Lock Toolbars en Printvenster rechtsonder

Berichtdoor Scott » di 13 feb 2018, 10:13

Goedemorgen medecatters,

Vraag: Ik gebruik de List functie regelmatig alleen is het zo dat wanneer ik mijn Toolsbars gelocked heb ik het listvenster niet te zien krijg, ik moet de Toolsbars dan eerst Unlocken en dan de commandregel omhoog slepen en kan dan pas zien waat List aangeeft.

En als ik geprint heb komt er steeds een vervelend schermpje (zie voorbeeld) te staan wat aangeeft dat ik geprint heb dat is lastig, iemand een oplossing voor beide "Probleempjes"
Naamloos.png
Grt en alvast bedankt.

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: List, Lock Toolbars en Printvenster rechtsonder

Berichtdoor Storm » di 13 feb 2018, 10:18

Bij mij komt het 'list' lijstje automatisch naar voren, op een zelfde wijze als je F2 zou gebruiken. Mogelijk dat jij iets anders ziet? F2 doet in principe niets meer dan de commandoregel in een apart venster weergeven (wat normaal ook gebeurd bij het gebruik van List (voor zover ik dat commando begrijp).

Wat betreft je plotmelding kun je deze uitschakelen in de options bij het tabblad 'Plot and Publish' en dan linksbovenin (General plot options) bij de System printer spool alert. Denk ik, heb het niet getest :).

Gebruikersavatar
Bram
Beheerder
Berichten: 81

Re: List, Lock Toolbars en Printvenster rechtsonder

Berichtdoor Bram » di 13 feb 2018, 11:37

Scott schreef: di 13 feb 2018, 10:13 List functie: listvenster niet te zien krijg.
Heb je toevallig het venster undocked buiten het scherm geplaatst?
Probeer eens CTRL+0 om het scherm in "fullscreen" te zetten. Het venster komt dan onderaan tevoorschijn en kan naar boven worden geplaatst. Druk daarna weer op CTRL+0 om op normale weergave over te schakelen. Uiteraard moet je de toolpallettes unlocken (LOCKUI, 0) en daarna weer locken (LOCKUI, 1)
Sla de workspace daarna op zodat het probleem zich niet herhaalt als AutoCAD opnieuw wordt opgestart.

Laat even weten of het werkt. Maak anders even een screenshot en upload je CUIx file even. Dan kunnen we kijken of er iets verkeerd staat ingesteld.
Scott schreef: di 13 feb 2018, 10:13 print....vervelend schermpje
Dialoogbox Plot & publish uitschakelen
Dialoogbox Plot & publish uitschakelen

Een administratief puntje: wil je in de toekomst voor elke vraag/probleem een apart topic aanmaken? Het is voor andere gebruikers eenvoudiger problemen (en bijbehorende oplossing) te zoeken en vinden en houdt het forum overzichtelijker.

Scott
Berichten: 48

Re: List, Lock Toolbars en Printvenster rechtsonder

Berichtdoor Scott » di 13 feb 2018, 12:54

Dag Bram,

Optie van Storm werkt perfect, ik selecteer bvb een symbool, kader enz. en klik dan op F2 en alle info komt zichtbaar in beeld.

Wat betreft het Printschermpje (melding) weg krijgen heb ik je tip geprobeerd maar blijf het scherm terug krijgen.

Wat betreft je tip over de vraagstelling heb je gelijk, teveel vragen in een onderwerp is niet handig. Ik zal d'r in de toekomst op letten.

Grtzz en beide bedankt voor jullie hulp.

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: List, Lock Toolbars en Printvenster rechtsonder

Berichtdoor Storm » di 13 feb 2018, 13:04

Dan misschien wat rigoureuzer: Waar dat tekstwolk vandaan komt zit een klein printer icoontje. Als je daar met de rechtermuisknop op klikt kun je kiezen om 'Enable balloon notification' uit te vinken. Dan moet het echt weg zijn :P.
Bijlagen
Naamloos.png
Naamloos.png (16.4 KiB) 6721 keer bekeken

Scott
Berichten: 48

Re: List, Lock Toolbars en Printvenster rechtsonder

Berichtdoor Scott » di 13 feb 2018, 13:19

Storm,

Het werkt, hartstikke bedankt je komt in mijn testament en krijgt tzt de Grafrechten van mijn schoonmoeder. :lol: :)

Grtzz en nogmaals veel dank.

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: List, Lock Toolbars en Printvenster rechtsonder

Berichtdoor Storm » di 13 feb 2018, 13:21

Scott schreef: di 13 feb 2018, 13:19 Storm,

Het werkt, hartstikke bedankt je komt in mijn testament en krijgt tzt de Grafrechten van mijn schoonmoeder. :lol: :)

Grtzz en nogmaals veel dank.
Dat van de schoonmoeder mag je houden ;), en voor de rest alleen als je een beetje geld bezit :D

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Autodesk AEC Collection