Menu laden

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

WimB
Berichten: 105

Menu laden

Berichtdoor WimB » vr 02 mar 2018, 09:00

Wij hebben in autocad diverse menu`s
Het standaard autoicadlt menu
daarnaast een zelfgemaakt pulldownmenu
en een zelf gemaakt iconen menu deze beide met onze specifieke commando`s.
nu heb ik regelmatag dat als ik bv het iconenmenu wil laden, dat ik hem als naam kan laden maar hij niet op het scherm komt
Als ik dan nog een keer laad krijg ik de melding dat hij al reeds geladen is.
Is hier iemand die weet waar dit aan kan liggen?

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: Menu laden

Berichtdoor Storm » vr 02 mar 2018, 12:09

Weet je zeker dat het niet ingeladen wordt? Het kan zijn dat die bewuste menu's wel worden ingeladen maar bijvoorbeeld buiten het scherm belanden. Dit kan wel eens gebeuren als bijvoorbeeld een laptop wordt gebruikt waarbij het aantal schermen vaak afwijkt (1 scherm van de laptop en met een dockingstation bijvoorbeeld 2 schermen).

Dit behoeft mogelijk een aanpassing in het register, maar het aanpassen van de schermresolutie of het creëren van de oude situatie (dus meerdere monitoren) kan dan ook wel eens werken.

Maar ik weet niet de exacte oorzaak van waarom een custom menu wel of niet wordt weergegeven. Is bovenstaande situatie mogelijk aan de orde?

WimB
Berichten: 105

Re: Menu laden

Berichtdoor WimB » vr 02 mar 2018, 14:28

als ik het commando menuload doe dan staat hij in het rijtje van geladen menu`s maar is niet zichtbaar
Hij is ook nergens anders op het scherm te zien.
Als ik dan nog een keer laad geeft hij wel aan dat hij al geladen is en niet meer geladen kan worden.
Het zijn dus 3 losse menu`s die geladen worden.
1 het acadmenu
2 een pulldownmenu met onze eigen blocks die we dagelijks nodig hebben
3 een iconen menu met onze speciale commando`s die we in de loop van de jaren hebben opgebouwd.
We werken met meerdere met het zelfde menu (op verschillende computers) en dat staat dus op een server.
Normaal gesproken laad hij deze als ze er eenmaal in staan perfect, maar als er ooit een server probleem of zo is dan kan hij ze niet vinden en dan begint het probleem wanneer ze opnieuw geladen moeten worden.

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: Menu laden

Berichtdoor Storm » vr 02 mar 2018, 14:47

Het komt dus blijkbaar vaker voor, maar hoe is dat in het verleden opgelost?

WimB
Berichten: 105

Re: Menu laden

Berichtdoor WimB » vr 02 mar 2018, 14:52

door diverse keren alles te ontladen en telkens maar weer te laden en dan een keer geluk hebben dat hij hem pakt.
Heeft dan wel enige tijd nodig maar de aanhouder wint dan op dat moment zullen we maar zeggen.
Het is in ieder geval een heel lastig probleem wanneer het zich voor doet.

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: Menu laden

Berichtdoor Storm » vr 02 mar 2018, 19:49

Wat voor soort menu's zijn het ? CUIX bestanden?
En zijn het toolbars of iets voor de ribbon? Of letterlijk menu's net als 'file' 'edit' 'view' 'insert' etc?

Worden deze menu's wel/ook ingeladen via MENULOAD?
Bijlagen
bars.png
bars.png (22.15 KiB) 7656 keer bekeken

WimB
Berichten: 105

Re: Menu laden

Berichtdoor WimB » ma 05 mar 2018, 08:07

Het is inderdaad een cuix bestand dat via menuload geladen moet worden
inderdaad zoals in je voorbeeld
Doc1.docx
(28.37 KiB) 311 keer gedownload

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: Menu laden

Berichtdoor Storm » ma 05 mar 2018, 09:14

Dat lijken dan toolbars. Ik weet niet of die toolbars gelijk zichtbaar worden als ze via menuload worden ingeladen, kun je ze ook niet vinden in het contextmenu? (met de rechtermuisknop in een leeg gedeelte van de toolbars klikken)
Bijlagen
adfsdxcv.png

WimB
Berichten: 105

Re: Menu laden

Berichtdoor WimB » ma 05 mar 2018, 13:08

als hij geladen is staat die daar inderdaad bij.
Normaal gesproken als je hem laad komt hij meteen op het schewrm

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: Menu laden

Berichtdoor Storm » ma 05 mar 2018, 13:18

Ik kan uit die reactie nog niet echt ophalen of daarmee het probleem nu is opgelost (al dan niet dat je in ieder geval de bewuste buttons/menu weer in beeld heb), is dat wel het geval?

Anders dan als laatste vraag of die menu's dan vervolgens wel geactiveerd zijn (met een vinkje ervoor zoals in de afbeelding).

Als ze daarmee nog steeds niet in beeld komen dan houd het voor mij een beetje op kwa mogelijke oplossingen. Ik verwacht dat ze dan toch ergens buiten beeld staan (misschien net 1 pixels in 1 van de uithoeken van het scherm).
Dan zouden lapmiddelen als tijdelijk de resolutie van het scherm verlaagd kunnen worden (en/of bij meerdere schermen deze even uitschakelen/loskoppelen). Soms komen dingen die dan buiten het scherm vallen terug op het hoofdscherm.

Als er relatief vaak netwerkproblemen zijn die dit probleem lijken te veroorzaken zou ik ook adviseren om die bestanden lokaal te houden. Eventueel is met lisproutines te regelen dat een bestand van de netwerklocatie lokaal wordt gezet zodat bij wijzigingen in het hoofdbestand deze altijd up to date zijn, dat scheelt dan weer handmatige handelingen.
Bijlagen
dg4rrefgdf.png

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Autodesk AEC Collection