Printen naar PDF met CutePDFWriter

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

NickGragt
Berichten: 3

Printen naar PDF met CutePDFWriter

Berichtdoor NickGragt » vr 02 mar 2018, 13:24

Beste Forumleden,

Tot een paar maanden geleden maakte ik gebruik van AutoCAD LT 2015 en printte ik naar PDF met CutePDFwriter. Vervolgens kreeg ik een nieuwe computer met AutoCAD LT 2018 erop geïnstalleerd, daar werd CutePDFwriter ook weer op gezet.

Nu zit ik met het volgende probleem. Voorheen als ik naar PDF printte, dan werd de voorgestelde opslagnaam de naam van de tekening + de naam van de betreffende layout, als ik nu naar PDF print wordt de voorgestelde opslagnaam het volledige pad waar de tekening opgeslagen is + de tekening naam + de naam van de betreffende layout.

Ik heb al even zitten zoeken waar ik deze instellingen kan wijzigen, maar kan het niet vinden. Wie weet waar ik dit kan wijzigen?

Alvast bedankt!

Mvg,
Nick

Gebruikersavatar
Emre
Berichten: 48

Re: Printen naar PDF met CutePDFWriter

Berichtdoor Emre » vr 02 mar 2018, 15:01

Persoonlijk heb ik geen ervaringen met CutePDFWriter, waardoor het lastig inschatten is waardoor het probleem optreedt. Mag ik vragen waarom er gebruik wordt gemaakt van CutePDFWriter in plaats van DWG to PDF ? Is dit bewust ?

Mijn advies is om de standaard PDF-plotter dat Autodesk verstrekt te gebruiken oftewel DWG to PDF. Mogelijk worden je problemen hiermee verholpen... Mocht je geen DWG to PDF-plotter hebben in je plotter lijst, dan kun je deze downloaden door hier te klikken.

NickGragt
Berichten: 3

Re: Printen naar PDF met CutePDFWriter

Berichtdoor NickGragt » vr 02 mar 2018, 15:38

Bedankt voor je reactie,
voornamelijk gewenning. Het is een lekker simpel programma dat bij alle programma's werkt en ook niet meer doet dan van elke tekening een afzonderlijke PDF maken.

Als dit niet makkelijk te wijzigen is dan zal ik bij AutoCAD voortaan DWG TO PDF moeten blijven gebruiken inderdaad.

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: Printen naar PDF met CutePDFWriter

Berichtdoor Storm » vr 02 mar 2018, 19:35

Ik heb de cutepdf writer even geinstalleerd en herken mij niet in de huidige bestandsnaam (heb het vroeger ook gebruikt). Ik heb het idee dat het een instellingen is vanwege een update in de programmatuur. Of mogelijk iets van AutoCAD zelf, die veranderen wel eens systeemvariabelen met nieuwe versies.

Hoe dan ook heb ik mensen met een zelfde probleem gevonden op internet uit een donker verleden (het speelt blijkbaar al langer) en als je de variabele 'FULLPLOTPATH' op 0 zet dan zou je alleen nog 'Bestandsnaam Layout1'.pdf krijgen ipv de hele locatie. Ik weet niet of het nog ergens anders gevolgen voor heeft, maar daar kom je vanzelf wel achter :).

NickGragt
Berichten: 3

Re: Printen naar PDF met CutePDFWriter

Berichtdoor NickGragt » ma 05 mar 2018, 07:52

Top, bedankt!
Ik ga het beleven of het nog verdere gevolgen heeft. ;)
Bedankt voor de reacties.

Mvg,
Nick

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 3 gasten

Autodesk AEC Collection