Hatch selectie Map 3d 2018

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

de Waal
Berichten: 3

Hatch selectie Map 3d 2018

Berichtdoor de Waal » wo 09 mei 2018, 15:34

Sinds kort werken we met Autocad Map 3D 2018. Als ik nu een hatch selecteer, selecteert hij ook gelijk de polyline. Hoe kan ik dit uitschakelen?

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: Hatch selectie Map 3d 2018

Berichtdoor Storm » wo 09 mei 2018, 15:38

Ik heb zelf Map niet, maar kan mij niet voorstellen dat het veel zal verschillen met hatches t.o.v. andere autocad producten.

Weet je zeker dat het een polyline is wat deze 'extra' selecteert? Is het niet gewoon een hatch die niet 'associative' is en daarom extra grips weergeeft?

Geeft autocad Map bij het selecteren van de hatch bijvoorbeeld ook aan dat er 2 objecten zijn geselecteerd bij de properties?

Het is een GIS pakket, het zal mij overigens ook niet verbazen als de polyline een link heeft met de hatch en visa versa.


Kun je misschien wat met deze informatie?: https://forums.autodesk.com/t5/autocad- ... -p/2332358

Blijkbaar kan je bij de options onder de tab 'Selection' en dan 'Selection modes' het vinkje uitschakelen bij 'Associative Hatch'. Als ik dat aanvink dan reproduceert het jouw 'probleem'. Lijkt mij dat het uitvinken dit verhelpt.

de Waal
Berichten: 3

Re: Hatch selectie Map 3d 2018

Berichtdoor de Waal » wo 09 mei 2018, 15:56

In de properties wordt enerzijds een hatch geselecteerd en anderzijds een polyline, 2 objecten dus. Maar ik heb het vinkje uitgezet en het probleem is nu ook weg, thanks!!

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 6 gasten

Autodesk AEC Collection