verkeerde toolbar

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

Olof-vraag
Berichten: 4

verkeerde toolbar

Berichtdoor Olof-vraag » vr 11 mei 2018, 12:32

Kan iemand mijn vertellen hoe ik mijn vorige toolbar instelling weer terug kan krijgen zie afbeelding 1.
Heb het geprobeerd maar krijg ze niet meer goed alleen geplaatst op de manier zie afbeelding 2.

Met vriendelijke groet,
Olof
Uw bouwkundig tekenaar
info@ovana.nl
www.ovana.nl
Bijlagen
afbeelding 2 Instelling fout
afbeelding 2 Instelling fout
afbeelding 1 Instelling goed
afbeelding 1 Instelling goed

Gebruikersavatar
Emre
Berichten: 48

Re: verkeerde toolbar

Berichtdoor Emre » vr 11 mei 2018, 14:52

Met behulp van instellingen kunnen AutoCAD gebruikers hun voorkeur vastleggen voor het gebruik van de software. In uw situatie zijn de Panels die oorspronkelijk opgenomen zijn in de Ribbon ontkoppeld.

De snelste oplossing om tot het resultaat in uw voorbeeld te bereiken is om AutoCAD (LT) terug te zetten naar de standaard instellingen. Voor meer informatie over het terugzetten van AutoCAD (LT) naar standaard instellingen, zie AutoCAD standaard instellingen.

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: verkeerde toolbar

Berichtdoor Storm » vr 11 mei 2018, 17:17

Ziet er uit alsof de ribbon uit staat. Probeer het RIBBON commando en sluit de eventueel overbodige toolbars door deze eerst 'los te slepen' van waar ze nu staan. Links van elke toolbar (dus waar al die icoontjes in staan) zit een klein 'grip' punt waarmee ze versleept kunnen worden.

Je kunt ook het commando MENUBAR op 1 zetten en dan bij 'toolbars' de bewuste toolbars uitvinken/deselecteren.

Olof-vraag
Berichten: 4

Re: verkeerde toolbar

Berichtdoor Olof-vraag » ma 14 mei 2018, 09:57

Heren bedankt voor de tip, heb er naar gekeken maar kwam er nog niet uit en ben zelf verder gaan zoeken. Kwam op volgende YouTube filmpje uit waar duidelijk weer gegeven wordt hoe je de originele toolbars weer terug kan zetten zie link. https://youtu.be/QCc6RckjxoE

Met vriendelijke groet,
Olof

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 2 gasten

Autodesk AEC Collection