Isometrisch en Offset probleem

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

Scott
Berichten: 48

Isometrisch en Offset probleem

Berichtdoor Scott » do 17 mei 2018, 11:14

Goedemorgen medecatters,

Ik ben bezig met een frame isometrisch te tekenen en nu wil ik Offset gebruiken
maar op het moment dat ik een lijn bvb 30mm wil ofsetten maakt hij er zo maar 31mm van, en dat is niet de bedoeling.
Ik ben al aan het zoeken geweest hier op het forum en op internet maar kan nergens een oplossing voor dit probleem vinden.
Wellicht is er iemand van jullie die me kan helpen.
Ik hoor het graag als iemand een oplossing heeft.

Grt Scott

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: Isometrisch en Offset probleem

Berichtdoor Storm » do 17 mei 2018, 11:22

Meet je wel goed dan? als je in autocad opgeeft dat de offset 30 (mm) moet zijn dan is die offset ook 30 (mm).

In mijn voorbeeld is de offset 10, maar liggend aan hoe je meet is dat dus gelijk aan 10 of groter.
Bijlagen
meting.png

Scott
Berichten: 48

Re: Isometrisch en Offset probleem

Berichtdoor Scott » do 17 mei 2018, 11:44

Dag Storm,

Ik meet zeker goed, ik geef in de commandregel 25 in en hij maakt er 29 van.
Vreemd werk al jaren met Iso en nooit problemen gehad.

Kan jammer genoeg geen foto meesturen, lukt me niet.

Grt Scott

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: Isometrisch en Offset probleem

Berichtdoor Storm » do 17 mei 2018, 13:41

Een bijlage kun je toevoegen onder het berichten-typ venster (een afbeelding of DWG bijv.).

Eventueel kun je met het gratis programma Screencast van autodesk je handelingen in autocad filmen en zo ook zichtbaar maken. Je hebt wel een (gratis) autocad 360 account nodig.

Ik werk in 2D of 3D, maar heb dat probleem nooit ervaren. Misschien is het iets specifieks voor isometrisch tekenen.

Scott
Berichten: 48

Re: Isometrisch en Offset probleem

Berichtdoor Scott » do 17 mei 2018, 16:06

Dag Storm, okay duidelijk zal nu wel lukken.
Zie voorbeeld ik geef duidelijk Offset 25 in en hij maakt er 29 van.
17-5-2018 Knipsel.JPG
Grt Scott

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: Isometrisch en Offset probleem

Berichtdoor Storm » do 17 mei 2018, 16:24

Kun je er ook nog een DWG bijvoegen? Hoeft geen hele tekening te zijn, enkel dat deel of voorbeeld waar je een afbeelding van hebt geplaatst.

Ondanks dat ik de offset van 25 zie met een maatvoering van 29 kan ik daar nog geen oplossing in zien. Mogelijk zijn het variabelen die in het bestand zitten...

Je zou eventueel nog even naar je dimensionstyle kunnen kijken. Er blijkt een instelling te zijn om je maatvoering te verschalen waardoor deze niet de goede waarde geeft.

https://knowledge.autodesk.com/support/ ... -line.html.

Kijk met het commando DISTANCE bijvoorbeeld of daar de maat van 25 (of wat je offset dan is) wel klopt. Want dan zit het in de dimension (style).

Een instelling voor de oude garde waarschijnlijk, die in de modelspace al op een kleinere schaal tekenen, maar de maatvoering wel juist willen weergeven

Roy_M
Berichten: 126

Re: Isometrisch en Offset probleem

Berichtdoor Roy_M » do 17 mei 2018, 16:36

Beste Scott,

Werken met OFFSET in een Isometrische tekening is niet aan te bevelen. Beter is het om de objecten met COPY te kopiëren. Zoals je kunt zien in mijn schermafdruk is er wel degelijk een offset van 25 gemaakt, alleen niet onder de hoek die je verwacht.
Bijlagen
Ortogonaal_offset.png

Scott
Berichten: 48

Re: Isometrisch en Offset probleem

Berichtdoor Scott » do 17 mei 2018, 17:01

Dag Roy, hier heb ik nooit problemen mee gehad.
Nadeel van copieeren is dat het minder snel gaat.

Storm, ik zal eens in de Dimstyle gaan kijken of daar alles goed staat.
Maar dat gaat me dinsdag pas lukken ivm paar dagen verlof, maar ik kom hier zeker op terug. Misschien dat anderen hier dan ook iets aan hebben.

Grt Scott

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Autodesk AEC Collection