CUIX

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

Hans
Berichten: 10

CUIX

Berichtdoor Hans » do 26 jul 2018, 11:08

HALLO,
WANNEER IK IN MENULOAD EEN CUIX INLAAD IN AUTOCAD LT 2018 DAN WERKT DIT.
NU HET VOLGENDE: WANNEER IK DEZE ZELFDE CUIX IN AUTOCAD LT 2019 INLAAD DAN WERKT DEZE OOK. WANNEER IK HET PROGAMMA AFSLUIT EN DAARNA WEER OPSTART DAN HERKENT AUTOCAD LT 2019 HEM NIET MEER, DE ICOONTJES ZIJN DAN VRAAGTEKENTJES.
IK MOET HEM DAN UNLOADEN EN WEER OPNIEUW UPLOADEN OM HEM WEER TE LATEN WERKEN.
HOE KAN DIT?
GROET, HANS.

Gebruikersavatar
Emre
Berichten: 48

Re: CUIX

Berichtdoor Emre » do 26 jul 2018, 11:33

Beste Hans,

Het probleem betreft vermoedelijk dat u een nieuwe Toolbar of Ribbon heeft gemaakt in AutoCAD en commando's heeft toegevoegd aan het CUIx-bestand, waarbij een probleem optreedt bij het inladen van een CUIx. Het probleem is zoals u verwoord dat icoontjes voor commando's weergegeven worden als wolken met vraagtekens.

Het probleem kan twee oorzaken hebben, waarbij ik u vraag om de vermelde stappen te volgen en terug te koppelen of het probleem hiermee wordt opgelost.

Oorzaak 1 - Missende DLL bestanden
De commando's kunnen verwijzen naar afbeeldingen die oorspronkelijk in oude DLL bestanden zijn opgenomen, die is genoemd naar het Cuix-bestand waaruit u de commando's heeft verkregen. Als er geen DLL-bestand is met de naam achter het huidige CUIx-bestand, zal de cloud met een vraagteken worden weergegeven.

  1. Kopieer het DLL-bestand waarvan de opdrachten afkomstig zijn (bijv. Acadm.dll, acad.dll, acade.dll, enz.) Naar de map Program Files voor uw specifieke programma (bijv. C: \ Program Files \ Autodesk \ AutoCAD 20xx of C: \ Program Files \ Autodesk \ AutoCAD 20xx \ ACADE, enz.) Map, en hernoem het met dezelfde basisbestandsnaam als die van het CUIx-bestand (bijvoorbeeld partial.dll als partial.cui het overeenkomstige CUIx-bestand is).
  2. Verwijder alle <custom cui-bestandsnaam>.mnr- bestand in de map waarin uw aangepaste CUIx-bestand zich bevindt.
  3. Start AutoCAD opnieuw.

Oorzaak 2 - Bitmappictogrammen
De bitmappictogrammen kunnen onjuist zijn toegewezen of bevinden zich onjuist in het programma.

  1. Open CUI
  2. Selecteer de commando met het vraagteken in de linkeronderhoek
  3. Exporteer deze afbeelding in de rechterbovenhoek
  4. Blader naar dit nieuwe opgeslagen beeld in de linkeronderhoek voor "Kleine afbeelding" en "Grote afbeelding"
  5. Klik op Apply - de resultaten worden getoond

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Autodesk AEC Collection