Draw Toolbar wel aangevinkt maar toch weg.

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

witteveen
Berichten: 3

Draw Toolbar wel aangevinkt maar toch weg.

Berichtdoor witteveen » di 31 jul 2018, 09:17

Beste, ik gebruik naar alle tevredenheid nog steeds versie 2005.
Een paar dagen geleden wilde ik weer gaan tekenen maar mijn Draw Toolbar was weg! Hoe kan dat nu.
Via view-toolbars zag ik dat de Draw Toolbar wel was aangevinkt! Ik heb hem toen weer uit en weer aangevinkt echter
de Draw toolbar kwam niet meer te voorschijn. Toen ik dit een aantal keren had gedaan, zag ik in de Start balk van Windows helemaal links onderin van het scherm maar net buiten het Autocad gebied mijn Draw Toolbar wazig staan.
Je kunt er niet op klikken, ook niet verplaatsen. Het staat daar te staan. Als je Autocad afsluit verdwijnt ie,
als je weer opstart kom ie weer links onderin te voorschijn!!
Natuurlijk kan ik ook Draw bovenin aanklikken om lijn te tekenen.
Wie kan me helpen?

DavidN
Berichten: 34

Re: Draw Toolbar wel aangevinkt maar toch weg.

Berichtdoor DavidN » di 31 jul 2018, 10:52

Goedemorgen,

Als je de toolbar wel kan zien, maar niet verplaatsen, kan het zijn dat jouw user interface gelockt is.
Typ op de commandline LOCKUI en zet deze op 0.
Als het goed is kun je de tollbar dan weer op goede plek zetten.

Groet,
David

witteveen
Berichten: 3

Re: Draw Toolbar wel aangevinkt maar toch weg.

Berichtdoor witteveen » di 31 jul 2018, 13:28

Dag David, dank voor het meedenken echter commando LOCKUI kent ie niet.
Groet,
Rinze Witteveen

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: Draw Toolbar wel aangevinkt maar toch weg.

Berichtdoor Storm » di 31 jul 2018, 13:50

Het kan helpen de resolutie van het scherm aan te passen, zodat toolbars die 'buiten beeld' vallen weer terug binnen bereik komen.

Ik heb echter het vermoeden dat de toolbar achter de startbalk is verplaatst. Lijkt mij heel apart, maar die startbalk is te verplaatsen door deze in een leeg deel met de rechtermuisknop aan te klikken en dan 'taakbalk vergrendelen' uit te zetten. Door deze vervolgens te 'slepen' naar de zijkanten van het scherm kun je zo mogelijk weer bij je toolbar.

witteveen
Berichten: 3

Re: Draw Toolbar wel aangevinkt maar toch weg.

Berichtdoor witteveen » di 31 jul 2018, 14:28

Dag Storm, Taakbalk verplaatst en daar was ie, mijn Draw Toolbar. Naar boven verplaatst en alles is weer als vroeger.
Hartstikke bedankt!!!

Rinze Witteveen Orgemaker

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Autodesk AEC Collection