Block met attributen wijzigen

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

CJM
Berichten: 4

Block met attributen wijzigen

Berichtdoor CJM » wo 08 aug 2018, 11:32

Hallo,

Ik heb een probleem met het wijzigen van een block waarin een aantal attributes zijn verwerkt. Het block werkt momenteel naar behoren. Zie onderstaande afbeelding.
Knipsel.JPG
Echter moet ik nu het kopje 'permanente belasting' wijzigen. Hier moet nog even een * achter. Zodra ik dat doe, gaat er echter iets mis, namelijk dat een deel van de attributes verspringt naar een andere positie. Zie onderstaande afbeelding:
Knipsel2.JPG
In de blockeditor is geen verandering te vinden. Echter zijn alle invulvelden van R1 versprongen naar R5.

Wat gaat hier mis? Is hier een oplossing voor?

Roy_M
Berichten: 126

Re: Block met attributen wijzigen

Berichtdoor Roy_M » wo 08 aug 2018, 11:53

Beste CJM,

Als je een Block met Attributes aan past dan wordt dit niet altijd goed aangepast in reeds geplaatste Blocks. er zijn meerdere mogelijkheden om dit te updaten, maar wat bij mij altijd het simpelste werkt is gewoonweg het Block opnieuw plaatsen. Zien de Attributes er dan wel goed uit?

Zo niet, zou je dan het Block als bijlage willen toevoegen? Dan kunnen we beter beoordelen wat er gebeurd en of er binnen het Block iets verkeerd is ingesteld.

CJM
Berichten: 4

Re: Block met attributen wijzigen

Berichtdoor CJM » wo 08 aug 2018, 14:58

Ha Roy

Superbedankt voor je antwoord! Hoe simpel kan het zijn? :lol: Opnieuw invoegen doet wonderen in ieder geval :D

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast

Autodesk AEC Collection