Undo & Redo functie laten werken met muis(Logitec MX master 2s)

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

joopie
Berichten: 2

Undo & Redo functie laten werken met muis(Logitec MX master 2s)

Berichtdoor joopie » ma 20 aug 2018, 06:42

Beste leden,

Sinds kort heb ik een nieuwe muis gekocht, echter zit ik met een klein probleem.
Op mijn muis zitten functies voor 'vooruit' en 'terug'. Dit werkt perfect met windows.

Bij autoCad kun je als je functie 'undo' en 'redo' wilt gebruiken, CTRL Z en CTRL Y gebruiken(windows functies)
Is er een mogelijk dat ik de functie 'undo' en 'redo' functie kan laten werken met mijn muis functies 'vooruit' en 'terug'?

Alvast bedankt


Groeten Joopie

Gebruikersavatar
Bram
Beheerder
Berichten: 81

Re: Undo & Redo functie laten werken met muis(Logitec MX master 2s)

Berichtdoor Bram » ma 20 aug 2018, 08:39

Beste Joopie,

Wij hebben deze muis niet in ons assortiment maar als je op de website van Logitech kijkt is software te downloaden waarmee de muis is in te stellen:
https://support.logitech.com/nl_nl/software/options

Hiermee moet het lukken. Succes!

joopie
Berichten: 2

Re: Undo & Redo functie laten werken met muis(Logitec MX master 2s)

Berichtdoor joopie » ma 20 aug 2018, 10:28

Beste Bram,

Allereerst bedankt voor de snelle reactie!

Echter staan deze al ingesteld op de 'vooruit' en 'terug'. Dit werkt perfect met windows(internet, mappen, ect.) maar ze willen niet werken met autocad.
Maar zodra je in autocad met het toesten bord crtl z en ctrl y gebruikt werkt dit wel.

Gebruikersavatar
Bram
Beheerder
Berichten: 81

Re: Undo & Redo functie laten werken met muis(Logitec MX master 2s)

Berichtdoor Bram » ma 20 aug 2018, 10:41

Bij de 3D Connexion muizen die wij verkopen kun je ook toetscombinaties toewijzen aan een knop en zelfs verschillende combinaties maken afhankelijk van de applicatie waarmee je werkt.

Ik heb de mogelijkheden van deze muis niet bekeken maar als het niet mogelijk is om per applicatie toetscombinaties toe te wijzen en dit is wel een vereiste voor je werk, dan vrees ik dat je de verkeerde muis hebt aangeschaft... :?

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 3 gasten

Autodesk AEC Collection