NLCS voor LT

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

Elwin
Berichten: 2

NLCS voor LT

Berichtdoor Elwin » wo 26 sep 2018, 09:07

Beste heren,

Het zal al wel een aantal keren gevraagd zijn, maar ik kon het niet vinden in dit forum..... maar is het gewoon onmogelijk om een NLCS tool te maken voor AutoCAD LT? Zijn er tools/commando's bij de Full versie die het niet mogelijk maken? Gewoon benieuwd aangezien er toch best wel veel ingenieurs/adviesbureaus zijn die LT gebruiken en toch alles in NLCS moeten aanleveren.

Gebruikersavatar
Emre
Berichten: 48

Re: NLCS voor LT

Berichtdoor Emre » wo 26 sep 2018, 09:17

Beste Elwin,

AutoCAD LT kenmerkt zich als een Autodesk product met beperkte mogelijkheden in vergelijking met een volwaardig AutoCAD product. Een van de beperkingen in AutoCAD LT is dat er geen Exchange Apps gebruikt kunnen worden. Dit wil zeggen dat er geen tools zoals InfraCAD gebruikt kunnen worden binnen AutoCAD LT.

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: NLCS voor LT

Berichtdoor Storm » wo 26 sep 2018, 10:13

Je zou eventueel een templatebestand kunnen maken waar alle (of de meeste) objecten en lijnen al inzitten door een trial van de volledige Autocad en trial van infracad te installeren, dan heb je 30 dagen om dat voor te bereiden.

Ik probeer infracad an sich zo veel mogelijk niet te gebruiken en heb daarvoor dan een standaard legenda met veel voorkomende objecten in een aparte layout tab staan als een soort blibliotheek. Middels match properties kun je zo snel je tekening op orde maken en alle lagen en blocks zitten dan in principe al in je tekening.

Mits je infracad praktisch vind werken is dat in LT in ieder geval niet mogelijk.

Elwin
Berichten: 2

Re: NLCS voor LT

Berichtdoor Elwin » do 27 sep 2018, 12:11

Storm, zo'n template heb ik al aangemaakt, maar InfraCAD werkt gewoon handig.... daarom
Maar bedankt voor de uitleg heren!

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Autodesk AEC Collection