Selectie werkt niet na een tijdje

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

ilhancagdas
Berichten: 4

Selectie werkt niet na een tijdje

Berichtdoor ilhancagdas » do 13 dec 2018, 11:10

Beste,

Ik heb met Autocad 2019 het volgende probleem: als ik constant objecten selecteer en bewerk, dan werkt selectie niet meer na een tijdje. Bijv.: ik selecteer een block met attributen om te bewerken. De eerste paar gaat goed. Na een tijdje zie ik in "PROPERTIES" niks meer verschijnen. Ondanks dat ik een object selecteer. Normaal verschijnt in PROPERTIES de eigenschappen van geselecteerde object. In dit geval gebeurt dat dus NIET. Je ziet "No Selection" bij de PROPERTIES. Zie bijlage
Mijn vraag is: hoe kan ik dit vóórkomen? ligt dit aan een bepaalde instelling?
Ik heb met purge, audit, regenall e.d. geprobeerd maar, probleem blijft terug komen.

Alvast bedankt voor het mee denken.

gr.
ica
printscreen
printscreen

Roy_M
Berichten: 126

Re: Selectie werkt niet na een tijdje

Berichtdoor Roy_M » do 13 dec 2018, 11:55

Beste Ica,

Waarschijnlijk zit het in de installatie van AutoCAD. Wat je kunt proberen is om AutoCAD te resetten naar de standaard instellingen. Dit kan in het Windows start menu, in de folder van AutoCAD 2019 staat een knop "Reset settings to default".

Mocht dat het probleem niet oplossen dan adviseer ik om AutoCAD opnieuw te installeren. Zorg er wel voor dat je AutoCAD niet gewoon verwijdert van je computer, maar dat je een zogenaamde "Clean Uninstall" uit voert. Volg de stappen op de volgende site van Autodesk: https://knowledge.autodesk.com/customer ... -uninstall

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 2 gasten

Autodesk AEC Collection