Oude printer verwijderen

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

Scott
Berichten: 48

Oude printer verwijderen

Berichtdoor Scott » vr 14 dec 2018, 12:26

Dag Medecatters,

Wij hebben op het werk een nieuwe printer gekregen en als ik nu een bestaande tekening wil printer krijg ik een foutmelding omdat autocad dan nog steeds de oude printer gekozen wordt terwijl de nieuwe printer wel zichtbaar is in autocad.
Als ik nu een nieuwe tekening wil printen is er geen probleem, ik heb inmiddels allemaal nieuwe layouts gemaakt onder de nieuwe printer.
Iemand enig idee hou ik de Oude printer definitief kan verwijderen zodanig dat autocad voortaan alleen nog maar de nieuw printer ziet en selecteerd?
Ik heb al gezocht maar kan nergens een oplossing vinden.

Grtzz Scott
Bijlagen
Printer ok.jpg
Printer Foutmelding.jpg

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: Oude printer verwijderen

Berichtdoor Storm » vr 14 dec 2018, 12:33

Die foutmelding komt waarschijnlijk door de plot instellingen (page setup). Omdat bij oude tekeningen de oude printer nog is ingesteld als standaard wordt deze als eerste gezocht. Dit is een 'probleem' die zich enkel geleidelijk zal oplossen naarmate je minder in oude projecten gaat werken of daarin de nieuwe printer hebt ingesteld.

Of je moet de lokale stagiaire aan het werk zetten om in lopende projecten de nieuwe printer standaard in te stellen ;).

Gezien je screenshot gaat het om een systeem printer, als het een printer was als PC3 bestand dan was het simpeler geweest. Dan had je éénmalig met de nieuwe printer een PC3 bestand aangemaakt onder de zelfde naam en deze vervangen.

Roy_M
Berichten: 126

Re: Oude printer verwijderen

Berichtdoor Roy_M » vr 14 dec 2018, 12:48

Beste Scott,

Er zijn geen standaard oplossingen binnen AutoCAD. Er zijn op internet wel wat lisp routines e.d. te vinden. Een trucje dat je zou kunnen gebruiken is de oude bestanden middels een Etransmit in een ZIP op te slaan. Als je bij de Transmittal Setups kijkt is er een optie om alle printers op "none" te zetten (zie bijlage). Daarna de ZIP weer uit pakken en alle bestanden vervangen.

Zitten alle bestanden in veel verschillende mappen dan is dit helaas geen heel praktische oplossing.

Voor de toekomst zou ik adviseren om in Layouts altijd de DWG-to-PDF printer als standaard printer te kiezen. Óf je maakt een PC3 bestand van je huidige printer die je een algemene naam geeft, bijvoorbeeld PLOTTER.pc3 Als dan in de toekomst de printer weer vervangen wordt dan maak je een nieuwe PC3 aan van die nieuwe printer en sla je op onder dezelfde naam PLOTTER.pc3
Het probleem is dan voor de toekomst in ieder geval opgelost.
Bijlagen
2018-12-14.png

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Autodesk AEC Collection