Functie overkill werkt niet

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

hallohiermichiel
Berichten: 1

Functie overkill werkt niet

Berichtdoor hallohiermichiel » vr 18 jan 2019, 09:57

Goedemorgen mensen,

Wij hebben als bedrijf elke keer problemen dat het snijbedrijf moeite heeft met onze geneste snijfiles.
dit komt omdat de graveerlijnen op de plaat aan de kanten overlapt met de snijlijnen.
Nu is dit eigenlijk het probleem van het 3d softwarepakket en het nestprogramma, maar daar krijg ik het niet opgelost.
In autocad heb je de functie overkill om dubbele lijnen te verwijderen, maar ik krijg het in dit geval niet voor elkaar. Is iemand die mij zou kunnen helpen op dit probleem te tackelen?

Wij draaien autocad LT 2017

Alvast hartelijk dank!

met vriendelijke groet,

Michiel de Visser
Bijlagen
N79-ALU5083-6-01.dxf
(80.83 KiB) 180 keer gedownload

Roy_M
Berichten: 126

Re: Functie overkill werkt niet

Berichtdoor Roy_M » vr 18 jan 2019, 10:22

Hallo Michiel,

Op basis van je vraag ga ik er vanuit dat je de kleine groene lijntjes bedoelt die overlappen met de blauwe lijnen. Bij het gebruik van het commando Overkill krijg je na het selecteren van de objecten een menu met instellingen:
Overkill_menu.jpg
Standaard worden de groene lijntjes niet weggehaald omdat deze op een andere laag staan en/of een andere kleur hebben. Door in het instellingen menu een vinkje te zetten bij Layer en Color worden deze eigenschappen genegeerd en zullen de kleine groene lijntjes weggehaald worden. Ik heb na het starten van het Overkill commando alles in de tekening geselecteerd en de vinkjes aan gezet. Daarna kreeg ik het resultaat wat je waarschijnlijk zoekt.

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 1 gast

Autodesk AEC Collection