PDF Plotten/Printen

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

Mark_HG
Berichten: 45

PDF Plotten/Printen

Berichtdoor Mark_HG » do 24 jan 2019, 11:05

Hoi,

Als ik een tekening als een PDF wil plotten c.q. printen, dan zou ik graag er een voorbeeld van willen zien. Nu krijg ik die niet te zien. Het zal wel ergens een instelling zijn, maar waar????
Kan iemands mij daar mee helpen... (Ik gebruik AutoCAd PDF.pc3 als plotter)

Grt Mark

Roy_M
Berichten: 126

Re: PDF Plotten/Printen

Berichtdoor Roy_M » do 24 jan 2019, 11:10

Beste Mark,

Kun je iets specifieker zijn? Mis je de preview functie voordat je de PDF maakt of wil je de PDF graag automatisch geopend hebben nadat je de plot gemaakt hebt?

Mark_HG
Berichten: 45

Re: PDF Plotten/Printen

Berichtdoor Mark_HG » do 24 jan 2019, 12:01

Hoi Roy,

Voorheen kreeg ik, nadat ik de PDF had opgeslagen, een voorbeeld. Dat is dus nu niet het geval.

grt Mark

Roy_M
Berichten: 126

Re: PDF Plotten/Printen

Berichtdoor Roy_M » do 24 jan 2019, 13:06

Beste Mark,

De functie om automatisch een PDF te openen na het plotten is aan te zetten via het Plot menu van AutoCAD:
Selecteer de PDF plotter die je wilt gebruiken, daarna komt er een knop beschikbaar "PDF Options..."
2019-01-24_PDF_Plotten_01.jpg
Na het drukken op de knop wordt het volgende menu getoond:
2019-01-24_PDF_Plotten_02.jpg
Zorg er voor dat het vinkje aan staat bij "Show results in viewer" en de PDF zal automatisch geopend worden.

Mark_HG
Berichten: 45

Re: PDF Plotten/Printen

Berichtdoor Mark_HG » do 24 jan 2019, 13:35

Roy,

Dat vinkje staat bij mij al aan??? Normaliter zou hij het nu moeten doen, maar nee.....
Moet ik iets opnieuw installeren??

grt Mark

Roy_M
Berichten: 126

Re: PDF Plotten/Printen

Berichtdoor Roy_M » do 24 jan 2019, 13:48

Beste Mark,

Je zou kunnen proberen om het vinkje uit te zetten, een plot te maken en daarna het vinkje weer aan zetten. Als ik kijk in de knowledgebase van Autodesk dan worden er nog een viertal mogelijke oplossingen genoemd:

1. Zet de antivirus software tijdelijk uit. Werkt het dan wel, dan dienen er in het antivirus programma speciale regels aangemaakt te worden voor AutoCAD. Daarmee zal jullie IT dienstverlener kunnen helpen

2. Het Windows profiel is corrupt, oplossing kan zijn om een nieuw Windows profiel aan te maken. Ook daarmee zal jullie IT dienstverlener kunnen helpen

3. AutoCAD opnieuw installeren of een zogenaamde Repair uitvoeren. Dat kan door in Windows naar "Programma's installeren of verwijderen" te gaan => selecteer de betreffende AutoCAD versie => kies voor verwijderen. Daarna krijg je de keuze om voor AutoCAD een repair uit te voeren of om deze opnieuw te installeren. Let op dat je wel al je persoonlijke instellingen kwijt zult zijn.

4. Zorg er voor dat de juiste pen instellingen gebruikt worden (.CTB bestand). Maar ik neem aan dat dat wel reeds goed ingesteld zal zijn.

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 2 gasten

Autodesk AEC Collection