Locked Layers

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

WimB
Berichten: 105

Locked Layers

Berichtdoor WimB » ma 18 mar 2019, 13:33

Ik heb sinds een tijdje problemen met Locked Layers.
Nl een layer waar het slotje gesloten is die is heel erg vaal van kleur.
Bv als ik een layer heb gelocked met een rode lijn is hij dus erg vaal en als ik er een lijn van de zelfde kleur langs teken is deze wel fel rood.
Wanneer ik het slotje open word het opeens weer de originele kleur die het moet zijn.
Weet iemand misschien waar dit aan ligt of er ergens een instelling is veranderd?

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: Locked Layers

Berichtdoor Storm » ma 18 mar 2019, 13:44

Commando LAYLOCKFADECTL op 0 zetten om alles weer de originele kleur te behouden. Lagen op slot zetten geeft ze standaard een transparantie van 50% mee.

Als het ook gebeurd bij het isoleren van bepaalde objecten moet je bij de settings van de Layermanager kijken (LA -> en dan SETTINGS of steeksleutel icoon)

Gebruikersavatar
Bram
Beheerder
Berichten: 81

Re: Locked Layers

Berichtdoor Bram » ma 18 mar 2019, 13:50

Beste WimB,

Als een laag wordt gelocked wordt de transparantie van de laag aangepast. Het klopt dus dat de kleur 'vaal' wordt.
Wil je dit niet of juist meer wil, dan is dit eenvoudig te wijzigen. Met een commando zoals Storm aangeeft, of visueel via onderstaande stappen:
Aanpassen transparantie locked layers
Aanpassen transparantie locked layers

Succes!

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 7 gasten

Autodesk AEC Collection