tekeningen openen vanuit verkenner

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

WimB
Berichten: 105

tekeningen openen vanuit verkenner

Berichtdoor WimB » vr 03 mei 2019, 14:35

Op een enkele PC`s met autocad 2019 hebben we een probleem met openen van .dwg bestanden door op deze te klikken via verkenner.
Als Autocad 2019 open staat en we een tekeningen die we gevonden hebben via de verkenner willen openen door er op te klikken reageert deze niet.
Als we Autocad afsluiten en dan op de .dwg file klikken start deze wel op maar dan nog wel in de oudere versie 2018 die ook nog op PC staat ipv van 2019.
Kan iemand mij hiermee helpen>
gr Wim

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: tekeningen openen vanuit verkenner

Berichtdoor Storm » vr 03 mei 2019, 14:41

AutoCAD doet op zich niks als er een commando actief is, dus ook geen bestanden openen op dat moment. Maar dat zou incidenteel het geval zijn, dus daar zal het vast niet aan liggen.

Dat de DWG opent in een andere versie kan liggen aan de 'link' met wel programma een DWG geopend wordt.
Op zich zou AutoCAD het zelf moeten bijhouden welke versie het moet gebruiken als je een DWG wilt openen.

Hoe dan ook zou je dat zelf in kunnen stellen door een DWG bestand met de rechtermuisknop aan te klikken en dan 'Openen met' en kiezen voor 'Een andere app'. Daar eventueel bladeren ('een andere app zoeken op de pc') naar de ACAD.EXE in de 2019 installatiemap van AutoCAD.

Mogelijk lost dit al enigszins het probleem op.
Bijlagen
1.png

WimB
Berichten: 105

Re: tekeningen openen vanuit verkenner

Berichtdoor WimB » vr 03 mei 2019, 14:47

Heb ik al geprobeerd maar dat werk ook niet beter.voorheen kon je als autocad openstond gewoon op een dwg bestand klikken en opende die in de geopende autocad versie
Nu als ik op zon bestand klik komt autocad scherm wel op de voorgrond maar opent niets
Zoals ik zei wel als autocad afgesloten is opent hij hem wel maar in de oudere versie.
Hebben geprobeerd de oudere versie te verwijderen maar krijgen hem er niet af
gr

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: tekeningen openen vanuit verkenner

Berichtdoor Storm » vr 03 mei 2019, 15:20

Voer het commando 'SDI' eens uit in de nieuwe versie van AutoCAD. Als deze niet op 0 staat, op 0 zetten.

https://knowledge.autodesk.com/support/ ... toCAD.html

Lukt het daar mee? Of probeer zo mogelijke andere opties uit die link.

WimB
Berichten: 105

Re: tekeningen openen vanuit verkenner

Berichtdoor WimB » di 14 mei 2019, 10:44

Bedankt
Van alles geprobeerd,
Oudere versies verwijderd, SDI ed maar niets helpt
Als ik in de verkenner op een .dwg klik komt wel het autocadvenster naar voren maar er opent gewoon niets.

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: tekeningen openen vanuit verkenner

Berichtdoor Storm » di 14 mei 2019, 10:52

Dan de volgende optie, maar daarmee ben je zo mogelijk wel enige persoonlijke instellingen van autocad kwijt:

https://procadsupport.zendesk.com/hc/en ... D-Defaults

Probeer autocad eens te 'resetten'. Mocht die snelkoppeling niet gevonden worden in die bewuste map in het startmenu, zoek in het startmenu dan naar 'Reset settings to default'. Mogelijk komt dan de snelkoppeling alsnog in beeld.

Mocht dat ook geen soelaas bieden dan zou ik haast neigen om Autocad maar geheel opnieuw te installeren.

Als alle acties die ik eerder heb aangegeven niet helpen dan weet ik het op dit moment ook niet meer :).

WimB
Berichten: 105

Re: tekeningen openen vanuit verkenner

Berichtdoor WimB » di 14 mei 2019, 10:55

Als SDI op 0 staat lukt het wel maar ik heb altijd SDI op 1
Voorheen lukte het altijd met SDI 1 nu niet meer
Heeft dit te maken met Autocad 2019?

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Autodesk AEC Collection