DXF file open in ACAD 2016

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

Acadtekenaar
Berichten: 10

DXF file open in ACAD 2016

Berichtdoor Acadtekenaar » do 29 aug 2019, 11:13

Goedemorgen,

Al een aantal jaren teken ik in ACAD 2016. Wanneer ik een DXF file wil openen ga ik naar File en Open en kan ik door scrollen het betreffende file aanklikken en verschijnt deze in AUTOCAD. Dit was het geval tot gisteravond.
Vanmorgen wilde ik een DXF file open en verscheen in de Command line "enter name of drawing to open <.> :"
Hoe kan ik de oude manier van files openen weer herstellen?

Mvg Wilfred

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: DXF file open in ACAD 2016

Berichtdoor Storm » do 29 aug 2019, 11:40

Ik denk het 'FILEDIA' commando. één van de weinige commando's (net als PICKFIRST) die 'vroeger' nog wel eens spontaan wilde wijzigen waardoor dit soort fratsen voorkomen.

Bij mij staat FILEDIA op <1>. Dus als die bij jou anders is dan zou ik <1> proberen :).

Acadtekenaar
Berichten: 10

Re: DXF file open in ACAD 2016

Berichtdoor Acadtekenaar » do 29 aug 2019, 12:34

Hoi,

FILEDIA stond inderdaad op 0, het probleem is nu opgelost. Het is mij opgevallen dat er wel vaker instellingen spontaan gewijzigd worden. Voorbeeld dat bij OBJECT SNAP alles is aangevinkt en ineens zijn alle vinkjes verdwenen.
Bedankt voor de snelle reactie.

Mvg Wilfred

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 2 gasten

Autodesk AEC Collection