Select File

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

WimB
Berichten: 105

Select File

Berichtdoor WimB » do 12 sep 2019, 09:26

Als je in Autocad een tekening wilt openen krijg je het venster: Select File, met rechts een preview venstertje.
Is het mogelijk in te stellen dat dit venstertje groter op scherm komt?

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: Select File

Berichtdoor Storm » do 12 sep 2019, 16:29

Ik kan daar zo gauw geen oplossing voor vinden. Misschien dat het in het register is aan te passen, maar dat is hogere windows-kunde. Vraag is dan wel of de kwaliteit dan beter wordt of dat het gewoon een groter maar onscherper plaatje wordt.

Eventueel kun je gebruik maken van het windows vergrootglas of een tool van derde die die afbeelding vergroot, maar daar zal het niet praktischer van worden.

Gebruikersavatar
Emre
Berichten: 48

Re: Select File

Berichtdoor Emre » vr 13 sep 2019, 09:34

Het is niet mogelijk om het preview-venster voor het openen van bestanden in AutoCAD te vergroten, dit is een voorgedefinieerd formaat door Autodesk.

Bij het opslaan van een tekening wordt automatisch een preview gemaakt, deze previews zijn gebaseerd op hetgeen wat op dat moment wordt getoond in AutoCAD als beeld. Het kan zijn dat het model ver is uitgezoomd waardoor de preview er nog kleiner eruit ziet, mijn advies is om alvorens het opslaan 'Zoom Extends' te doen.

Buiten dat kunnen de previews geraadpleegd worden in Windows Verkenner, deze zijn vaak groter.

WimB
Berichten: 105

Re: Select File

Berichtdoor WimB » vr 13 sep 2019, 10:49

Ik zoom altijd al Extend bij afsluiten
Dan moeten we helaas met dit venstertje doen
Bedankt

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Autodesk AEC Collection