Snap en goede muis

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

Mark_HG
Berichten: 45

Snap en goede muis

Berichtdoor Mark_HG » do 12 sep 2019, 16:39

Hoi,

Ik heb 2 vragen:

1:Als ik "snap" op het uiteinde/midden van een object/lijn, dan wil het weleens zijn dat hij niet goed "snapt" op het uiteinde/midden. Hoe kan ik dat voorkomen, is er een instelling die daar verandering in kan brengen?

2:Wat is een goede muis voor Autocad 2019 (graag merk, type). Ik gebruik nu een draadloze muis (ivm laptop) van het merk Logitech (M705). Hier krijg ik het wieltje niet goed werkend.

Mvg Mark

Roy_M
Berichten: 126

Re: Snap en goede muis

Berichtdoor Roy_M » do 12 sep 2019, 16:51

Waarom AutoCAD niet goed 'snapt' is zo moeilijk te beoordelen, misschien dat er per ongeluk een andere Objectsnap gebruikt wordt i.p.v. Endpoint of Midpoint? Vooral Perpendicular en Nearest zijn 2 'gevaarlijke' Objectsnaps in die zin. Misschien dat een screenshot gecombineerd met de tekening kan helpen om te zien waar het mis gaat.

Veel gebruikte en kwalitatief zeer goede muizen zijn van 3D Connexion, deze zijn te vinden op de website van CAD Stunter: 3D Connexion muizen

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: Snap en goede muis

Berichtdoor Storm » do 12 sep 2019, 18:11

Een muis is heel persoonlijk. Ga naar een winkel zoals de mediamarkt waar je deze kunt voelen. Ik zweer zelf bij logitech muizen, en daar heb je al goede muizen van een paar tientjes tot over de 100 euro.

Een specifieke muis voor autocad is niet nodig, dat is enkel marketing. Elke muis is geschikt.

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Autodesk AEC Collection