instellingen copiëren

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

Fr@ns
Berichten: 13

instellingen copiëren

Berichtdoor Fr@ns » do 15 sep 2011, 15:44

Ik wil graag mijn instelling op pc A overzetten naar pc B.
Hoe doe ik dit?

Ik heb al geprobeerd een profiel te maken en dezen samen met de .mnu bestand te copiëren, maar dit werkt ook niet helemaal.

Ik gebruik trouwens autocad 2008 samen met parabuild.
MvG Frans

Joost

Re: instellingen copiëren

Berichtdoor Joost » do 15 sep 2011, 16:33

Fr@ns schreef:Ik wil graag mijn instelling op pc A overzetten naar pc B.
Hoe doe ik dit?

Ik heb al geprobeerd een profiel te maken en dezen samen met de .mnu bestand te copiëren, maar dit werkt ook niet helemaal.

Ik gebruik trouwens autocad 2008 samen met parabuild.
MvG Frans
Hallo Fr@ns,

Ja, dat is een korte vraag met een wat langer antwoord.
Een paar dingen heb ik nodig om een goed oordeel te geven:

Welke instellingen wil je overzetten? Toolpalettes, ribbons, werkbalken, lisproutines, templates? Waar gaat het concreet om?

Een profiel is geschikt om de instellingen uit het venster options over te zetten. Het exporteren en op een andere computer importeren van een profile is hier de optie.

mnu files kunnen eenvoudigweg op ieder station ingelanden worden. LET op dat de achterliggende functies (files) ook bereikbaar zijn. Dit zoals scr files voor scripts.

Kun je het een en ander wat beter toelichten zodat een passend antwoord gegeven kan worden.

Groet Joost

Joost

Re: instellingen copiëren

Berichtdoor Joost » do 15 sep 2011, 16:34

Een toelichting op profielen:

index.php?f=10&t=185&rb_v=viewtopic

Fr@ns
Berichten: 13

Re: instellingen copiëren

Berichtdoor Fr@ns » do 15 sep 2011, 17:48

hallo joost

bedankt voor je reactie en link.
wat ik graag wil overzetten naast de options (die ik heb ingesteld zoals ik ze wens) zijn alle toolbars die ik heb aan gepast en op de juiste plek heb gezet (ook vast gelocked)
zodat ik niet weer alles opnieuw op de jusite plek moet zetten, maar gewoon meteen kan beginnen met tekenen.

Joost

Re: instellingen copiëren

Berichtdoor Joost » vr 16 sep 2011, 08:59

Goede morgen,

De werkbalken en ribbons kunnen inderdaad overgezet worden met cuix files. Met het commando cui <enter> op een werkstation waar de balken goed ingesteld staan, moet je deze cuix, cui of zelfs mnu files op kunnen slaan.

Met hetzelfde commando op een werkstation waar de werkbalken nog missen, moet je deze files in kunnen laden.

Succes! Groet Joost

Scott
Berichten: 48

Re: instellingen copiëren

Berichtdoor Scott » di 05 apr 2016, 10:15

Dag Joost,
Ik wil Autocal LT 2015 over gaan zetten op een HP werkstation en zou ook graag wat instellingen zoals Toolbars, Printerinstellingen
enz. over willen zetten op dat nieuwe werkstation.
Ik heb daar geen ervaring in en wil je daarom vragen is hier een "stappenplan" voor? En welke files moeten er dan precies over gezet gaan worden.
Ik zou je heel dankbaar zijn als je me zou willen / kunnen helpen.

Grt Scott

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Autodesk AEC Collection