flyouts instellen

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

Fr@ns
Berichten: 13

flyouts instellen

Berichtdoor Fr@ns » do 06 okt 2011, 11:17

hallo

elke keer als ik bijvoorbeeld wil gaan printen en de juiste .ctb file ervoor wil kiezen moet ik eerst de flyout(driehoekje in het rondje rechts onderaan) klikken om dat deel te zien.

mijn vraag is.
hoe kan ik instellen dat ik niet steeds daar op hoef te drukken?

frans

Joost

Re: flyouts instellen

Berichtdoor Joost » vr 07 okt 2011, 08:34

Goede morgen Fr@ns,

Volgens mij is het zo dat als die flyout eenmaal open staat, hij open blijft staan. Net als dat bijvoorbeeld de toolpalette proeperties aan staat. Bij het opnieuw opstarten van het programma komt die immers ook terug. Volgens mij geldt dit principe ook bij het plotscherm.

Een alternatief kan zijn dat het per tekening (dwg bestand) ingesteld is...Is het testen wel waard.

Succes, groet Joost.

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: flyouts instellen

Berichtdoor Storm » vr 07 okt 2011, 14:17

Het zal vast wel iets zijn dat niet in Autocad 2012 voorkomt?

Ik probeer het met tutorials na te maken, maar kan het niet eens realiseren in Autocad 2012.

Mits ik weet hoe je het kan maken kan ik kijken hoe je het weer weg krijgt :). Maar het zal vast wel iets met ribbons te maken hebben.

Indien ja wil ik het niet eens weten ;).

Joost

Re: flyouts instellen

Berichtdoor Joost » di 11 okt 2011, 08:36

Is het al gelukt met de knop, met het pijltje naar rechts in het plotscherm?

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: flyouts instellen

Berichtdoor Storm » di 11 okt 2011, 10:19

Oh, dat ding... 'flyout'....

Maar wat joost dus zegt zou dat gewoon open moeten blijven staan.

Bij mij (Autocad 2012) blijft die gewoon open of dicht. Het werkt echter niet als ik op cancel druk (dus dingen instel, apply to layout en dan cancel). Pas als ik een keer op plot heb gedrukt blijft het venster de volgende keer ook in of uitgeklapt, liggend aan in welke stand het stond.

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Autodesk AEC Collection