Group of commands met Undo

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

tomhofstee
Berichten: 10

Group of commands met Undo

Berichtdoor tomhofstee » di 09 sep 2014, 15:48

Hallo,

Sinds ik de update van MAP 3D 2014 naar 2015 heb geïnstalleerd heb ik een irritante bug (?) in AutoCAD. Als ik een simpele handeling doe (bv. lijn zetten) en vervolgens zoom of pan dan ziet AutoCAD dat als een 'group of commands'. Als ik dan Undo wil doen dan moet ik vele Undo handelingen uitvoeren om terug te gaan naar de situatie van voor het lijntje. In het uitklapmenu van Undo zie je dit ook precies terug (line met heel veel group of commands).

Dit is vreselijk irritant, loopt er vaak tegen aan. Ik heb al op dit forum op gezocht maar niets kunnen vinden. Als ik Google zie ik dat veel meer mensen hier een probleem mee hebben maar een oplossing heb ik nog niet gezien.

Iemand een oplossing? Alvast bedankt!

Tom

PS: ik weet niet of ik twee verschillende vragen in een topic mag stellen maar veel icoontjes in de ribbon zijn bij mij in 2015 vraagtekens... Functie werkt wel maar het icoontje kan hij blijkbaar niet vinden. Niet hinderlijk maar het hoort niet. :) Iemand een idee?

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: Group of commands met Undo

Berichtdoor Storm » do 11 sep 2014, 09:35

Collega's hier klagen er zo af en toe ook wel eens over, maar ik heb er volgens mij maar 1x last van gehad.

Wat ik op internet lees is dat het probleem zich voordoet als er annotative hatches in een tekening staan.

Zoals bekend is er geen oplossing voor (ik kon um niet vinden in ieder geal), alleen omwegen (waar niemand wat aan heeft).

Ik heb dan ook het idee dat het probleem tekening gebonden is, en niet zo zeer een bug die er ineens inzit en nooit meer uit komt.

Ik heb het overigens even getest, en als ik een normale hatch aan maak en vervolgens wat PAN en ZOOM bewegingen maak en vervolgens UNDO, dan ga ik in 1x alle pan en zoom stappen terug.
Maak ik een hatch aan met het vinkje 'Annotive' en doe die zelfde acties dan gaat het UNDO in stapjes waarbij elke zoom en pan actie wordt afgegaan.

Dus: Tekening controleren op hatches die Annotive zijn (properties).

Dit is ook een instelling die in de NLCS kan worden toegepast, 'schaal' welke onder de status (bestaand, nieuw, etc) zit. Dus let dan eventueel op dat je die ook 'goed' hebt staan.

Wat betreft de vraagtekens in je iconen ben ik er niet mee bekend. Wellicht een foutieve installatie of het is een custom ribbon/toolbaar en zijn iconen niet toegewezen.

tomhofstee
Berichten: 10

Re: Group of commands met Undo

Berichtdoor tomhofstee » ma 15 sep 2014, 12:21

OK bedankt voor de reactie! Maar ik denk niet dat dat het probleem is. Zelfs als ik een nieuwe tekening begin zonder 'poespas' dan heeft hij het nog.

Ik loop de laatste tijd steeds vaker tegen kleine foutjes aan die erg hinderlijk zijn. Zo had ik vorige week een paar keer dat mijn offset instellingen niet bleven staan op de normale waarden. Bij het offsetten kwam de nieuwe lijn telkens in de current layer. Ik weet hoe ik die moet oplossen maar hij onthield de instellingen niet... Nu gaat het weer goed.

Ik denk dat ik eerdaags maar eens tijd maak om Acad eraf te gooien en opnieuw te installeren. Mijn collega's hebben deze problemen allemaal niet dus zal het wel aan mijn installatie liggen.

Tom

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: Group of commands met Undo

Berichtdoor Storm » ma 15 sep 2014, 13:19

Het kan ook nog zoiets simpels zijn als de 'Undo/Redo' vinkjes bij de options > tabblad User Preferences.

Maar als je meer van die eigenaardigheden hebt (ik weet er alles van) dan is een herinstallatie een goede optie.

Joost

Re: Group of commands met Undo

Berichtdoor Joost » ma 15 sep 2014, 14:23

Hallo,

Kun je het undo probleem eens proberen op te lossen door undo op de commandoline in te tikken, gevolgd door C <enter>, all <enter>?

Ik hoop dat de "group of commands" in de undo daarmee opgelost is.

Groet joost

tomhofstee
Berichten: 10

Re: Group of commands met Undo

Berichtdoor tomhofstee » ma 15 sep 2014, 15:36

joost schreef:Hallo,

Kun je het undo probleem eens proberen op te lossen door undo op de commandoline in te tikken, gevolgd door C <enter>, all <enter>?

Ik hoop dat de "group of commands" in de undo daarmee opgelost is.

Groet joost
Het lijkt alsof er minder "group of commands" gemaakt worden dus het werkt wel iets beter nu. Maar ze zijn er nog steeds helaas.

Bedankt voor de tip in ieder geval!

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

Autodesk AEC Collection