Een stuk van een hatch trimmen

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Een stuk van een hatch trimmen

Berichtdoor Storm » wo 07 okt 2009, 11:35

Hallo,

Normaal, als ik een bijv. een vierkant teken en deze een willekeurige hatch meegeef en teken vervolgens een kleiner vierkant in deze hatch, dan kan ik middels het TR(im) commando dat kleine vierkant selecteren om vervolgens het stuk hatch binnen dit vierkant weg te halen.

Echter werk ik wel eens met bestaande/oude tekeningen en dan werkt dat op een gegeven moment niet meer.

Is er een bepaalde instelling aan de hatch die bepaald of je het wel of niet kunt trimmen? En is er een manier waardoor dit altijd mogelijk is?

Gast

Re: Een stuk van een hatch trimmen

Berichtdoor Gast » wo 07 okt 2009, 15:44

Beste,

We hebben uw vraag even bekeken op onze systemen, en wij krijgen de volgende opties van de hatch naar voren:

[img]https://www.cadaccent&#46nl/forum/images/7-10-20091.png[/img]

Als de hatch geselecteerd is, is in de properties van de hatch (pr <enter> om de toolpalette te openen), deze keuzelijst "island detection" te zien. Hier moet u de keuze maken voor normal. De andere twee opties, outer en ignore, veroorzaken dat de hatch niet meer met trim afgekort kan worden. Ten minste, het is niet zichtbaar.

Het is niet zeker dat dit een goed antwoord is, er kunnen namelijk meer oorzaken zijn voor het niet trimmen van de hatch. Dit omdat u ook spreekt over oudere tekeningformaten. Dan horen wij het graag.

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: Een stuk van een hatch trimmen

Berichtdoor Storm » wo 07 okt 2009, 19:38

Nou oudere formaten niet, het betreffen enkel bestaande tekeningen. De ouderdom zal niet verder dateren dan van autocad 2009.

Maar ik zal het eens in de gaten houden, hopelijk is dat de oplossing.

Ik vind het echter wel vreemd, kan die instelling op een bepaalde manier veranderen? Want handmatig wil ik niet geloven dat iemand dat zo heeft ingesteld die eerder aan die bewuste tekeningen heeft gewerkt (en soms ben ik het zelf, dus dan weet ik het wel zeker).

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 2 gasten

Autodesk AEC Collection