lengte 3Dpolyline in attribute

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

KWAK
Berichten: 2

lengte 3Dpolyline in attribute

Berichtdoor KWAK » wo 10 jun 2015, 15:16

ik zou graag een mogelijkheid om de lengte van een 3Dpolyline in een attribute willen plaatsen. het is me nog niet gelukt om er een lisp voor te schrijven. Wie kan me helpen?

Joost

Re: lengte 3Dpolyline in attribute

Berichtdoor Joost » wo 10 jun 2015, 15:49

Hallo,
middels het commando field is het mogelijk een tekst, field te plaatsen welke de lengte van de lijn laat zien. Een field kan desgewenst ook in een attribute staan. voordeel is de weergave van de lengte als getal op de modelspace. Nadeel is dat de field aan een enkele lijn gekoppeld blijft, en geen tellingen kan doen. Enkel de parameter lenght uitlezen is de mogelijkheid. Succes ermee.

KWAK
Berichten: 2

Re: lengte 3Dpolyline in attribute

Berichtdoor KWAK » do 11 jun 2015, 10:38

Dat weet ik, maar als ik 366 items moet invoeren zoek ik iets gemakkelijkers

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: lengte 3Dpolyline in attribute

Berichtdoor Storm » do 11 jun 2015, 20:44

Met een eerste hit op google (length line leader lisp autocad)
vond ik de volgende pagina: http://www.cadtutor.net/forum/showthrea ... s-a-leader
Met een beetje aanpassen kun je de leader aanpassen zodat deze enkel 'Lengte' weergeeft ipv de engelse teksten en de in dit geval overbodige oppervlakte. De tekstgrote is aan te passen door de waarde van het commando 'TEXTSIZE' aan te passen. De leader kun je gewoon een stijl geven (achteraf).

Echter moet je het per lijn doen doen en dan kan nogal wat tijd innemen als je meer dan 350 lijnen moet selecteren. Maar zo snel vind ik geen betere oplossing.

Nu weet ik niet hoe de tekening er bij staat, maar als je eerst een dag bezig zou zijn om het met de hand te doen zal het nu in 10 minuten gebeurd zijn. Dus even ouderwets klikken :).

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Autodesk AEC Collection