Problemen invoeren commando's en Acad.pgp AutoCad 2015

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

Sander
Berichten: 3

Problemen invoeren commando's en Acad.pgp AutoCad 2015

Berichtdoor Sander » do 09 jul 2015, 14:01

Dag Allen,

Ik gebruik sinds gisteren AutoCad 2015. Nu heb ik mijn Acad.pgp aangepast met extra commando's welke ik aan had gemaakt in eerdere versies van AutoCad en ook enkele originele commando's aangepast (bv de C voor Copy ipv een Circle).
Nu krijg ik toch enkele rare gevallen.

Soms krijg ik te zien dat ik een onbekend commando heb ingevoerd. Dit terwijl het ook een origineel commando is; (MI van mirror). Ik krijg dan ook niet een (auto aanvul) lijst te zien naast mijn commandobalk met commando's welke ook de string "mi" bevatten.
Toets ik een paar keer "mi" in zonder resultaat, dan pakt hij hem vervolgens wel een keer! Maar dan zie ik dus ook dat auto-aanvul venster. Wil ik nu het commando "stretch" uitvoeren, dan toets ik de "S" in. Dit staat ook vermeldt in het ACAD.pgp bestand als commando voor de functie stretch. Na het "S" commando te hebben uitgevoerd, dan krijg ik het "settings" scherm te zien.... Hoe kan dit en is dit op te lossen?

Er staat op mijn pc maar 1 versie van het acad.pgp bestand. Het kan dus niet met een ander .pgp bestand verwisseld zijn.

Iemand enig idee?

Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 73

Re: Problemen invoeren commando's en Acad.pgp AutoCad 2015

Berichtdoor Anton » vr 10 jul 2015, 14:46

Hallo Sander,
Het kan zijn dat de Command Line Search Options je in de weg zit. Met het commando INPUTSEARCHOPTIONS kun je de instellingen veranderen.
Om te beginnen kun je de delay time verhogen naar bijvoorbeeld 1000 of 2000 milliseconden. Anders begint AutoCAD na 300 ms al te zoeken en dat blokkeert het intypen op de commandline. Je kunt ook onderdelen uitschakelen die je toch nooit zoekt op de commandline, zoals de content.
Je zou ook kunnen kijken of alles wel gevonden wordt als je alle Search Options uitzet.
Overigens heb ik ook gemerkt dat sommige aliases altijd twee keer ingetypt moeten worden (bijvoorbeeld VP, van Viewpoint Presets). Geen idee waarom.

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Autodesk AEC Collection