Bestaande tekening openen in 2016

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

drebosch
Berichten: 52

Bestaande tekening openen in 2016

Berichtdoor drebosch » wo 06 apr 2016, 08:40

Vorige week heb ik AutoCAD 2016 LT geïnstalleerd. Ik gebruikte al Versie 2014 LT.
Als ik nu een bestaande tekening open door te dubbelklikken op de bestandsnaam opent de tekening in 2014, ook een tekening die al bewerkt is in 2016. Alleen als ik apart AutoCAD 2016 open en daarna een tekening laad komt de tekening in de 2016 omgeving terecht.
Is 2014 niet overschreven of moet ik hem verwijderen?

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: Bestaande tekening openen in 2016

Berichtdoor Storm » wo 06 apr 2016, 13:59

Het gedrag lijkt normaal.

AutoCAD lijkt op een bepaalde manier aan te geven met welke versie een DWG bestand moet worden geopend. Dit zal vast een bepaalde instelling zijn, maar ik stoor me er niet aan om het uit te zoeken :P.

De laatste AutoCAD versie die je geopend hebt wordt door windows gezien als hét programma om een DWG bestand mee te openen.
Het kan dus zijn geweest dat je tussendoor een keer AutoCAD 2014 hebt opgestart en daar bij de volgende keer dat je direct een DWG bestand dubbelklikt deze ook ACAD 2014 opstart, dit zelfde gaat op met ACAD 2016 of bijvoorbeeld Civil3D.

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Autodesk AEC Collection