Foto invoegen in AutoCAD tekening

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

drebosch
Berichten: 52

Foto invoegen in AutoCAD tekening

Berichtdoor drebosch » za 30 apr 2016, 16:07

Als ik op mijn modelspace een foto invoeg door middel van Insert Attach kan ik deze gebruiken op mijn tekening (paperspace).
Alleen komt het regelmatig voor dat een dag later de foto weg is en er op die plaats alleen een kader met de tekst van de pad/bestandsnaam er in. Het is niet bij alle foto's en ook niet elke keer.
Wat is hier aan de hand?

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: Foto invoegen in AutoCAD tekening

Berichtdoor Storm » ma 02 mei 2016, 09:12

Als een external reference, in dit geval een foto, niet meer gevonden kan worden op de originele locatie krijg je daar een link van te zien. Dat betekend zoveel als dat het object dus niet uit de tekening is verwijderd maar het bronbestand niet meer op de originele locatie staat

Het meest voor de hand liggende antwoord is dus dat de foto is verplaatst of mogelijk een andere naam heeft gekregen. Al dan niet dat mapnamen zijn aangepast of verplaatst.

Als het willekeurig gebeurd en niet bij alle foto's is het de vraag of volgens de XREF manager de locatie die naar de foto verwijst nog wel klopt. Het is lastig uitzoeken als niet 100% duidelijk is dat alles toch lijkt te kloppen.

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Autodesk AEC Collection