ADcenter en Lijnen

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

Scott
Berichten: 48

ADcenter en Lijnen

Berichtdoor Scott » do 19 mei 2016, 15:19

Goedemiddag mede Autocatters ;)
Misschien dat iemand van jullie me kan helpen, sinds vandaag werkt mijn ADcenter niet meer en dus kan ik geen nieuw symbolen meer in mijn blieb bijplaatsen. Heb al vanalles geprobeert maar kom d'r niet uit en het gebruik van ADcenter is me zeker niet vreemd.
Verder heb ik ook sinds vandaag het "Probleem" dat als ik met mijn muis over bvb een lijn, bemating, block of wat ook heen ga dit onderdeel direct oplicht. En dat vindt ik persoonlijk nogal storend.
Als iemand me kan helpen met een van deze problemen te verhelpen zou ik daar zeer dankbaar voor zijn.
Ik grbuik AutoCad LT 2015.

Grt Scott

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: ADcenter en Lijnen

Berichtdoor Storm » vr 20 mei 2016, 08:27

Wat betreft het designcenter kan ik geen antwoord geven, maar het oplichten kan mogelijk met het commando: SELECTIONPREVIEW
Als je hier de waarde op 2 zet krijg je als het goed is niet meer dat het oplicht als je er met de muis overheen gaat. Maar speel met de waardes 0 t/m 3 om de juiste te krijgen.

Hopelijk is dat al een oplossing voor het 'probleem'.

Scott
Berichten: 48

Re: ADcenter en Lijnen

Berichtdoor Scott » vr 20 mei 2016, 13:36

Dag Storm,
Bedankt het werkt, bij SELECTIONPREVIEW stond de waarde op 3.
Nu ik de waarde op 0 gezet heb lichten de objecten niet meer op.
Wat betreft dat ADcenter blijft het vreemd dat het van het ene op het andere moment niet meer werkt, maar daar vindt ik vast wel een oplossing voor.
Grt Scott

Scott
Berichten: 48

Re: ADcenter en Lijnen

Berichtdoor Scott » wo 01 jun 2016, 16:29

Dag Storm,
Wat betreft ADcenter heb ik een alternatief gekregen van Marco wat zelfs nog beter en sneller werkt dan ADcenter.
Vanuit verkenner copieer je alles vanuit een de Dir waar je je symbolen gewaard naar een vooraf aangemaakte toolpallet.
Nadeel van ADcenter en de manier van Marco is wel dat telkens als je nieuwe symbolen in de Dir saved je de betreffende toolpalette
moet verwijderen, weer aanmaken en weer via verkenner moet copieeren, dat zou makkelijk moeten kunnen via bvb refresh functie.
Maar ik heb tot nog toe niet gevonden of dat kan.

Grt Scott

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: ADcenter en Lijnen

Berichtdoor Storm » vr 03 jun 2016, 09:50

Ik heb bij een Toolpalette niet de ervaring dat als je dingen toevoegt dat je deze vervolgens helemaal opnieuw moet aanmaken.

Gewoon het blokje/object in de toolpalette map zetten en deze vervolgens slepen naar de toolpalette in Autocad.
Gezien je een toolpalette naar eigen voorkeur kunt inrichten met tabladen en deelstreepje, en dus per tabblad ook kunt aangeven op welke hoogte (wel object bovenaan, tussenin of onderin staat) het object staat is dit toch een handmatige actie.

Je kunt objecten echter ook direct vanuit de tekening slepen NAAR de toolpalette. Waar die deze vervolgens opslaat laat ik even in het midden, heb er al een tijdje niet meer mee gewerkt.

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast

Autodesk AEC Collection