AutoCAD LT geschikt voor algemeen 2d tekenwerk?

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

Pieter2002
Berichten: 1

AutoCAD LT geschikt voor algemeen 2d tekenwerk?

Berichtdoor Pieter2002 » ma 30 mei 2016, 09:54

Beste allemaal,

ik ben op dit forum terecht gekomen omdat ik een vraag heb. Na ca. 18 jaar als architect met AutoCAD gewerkt te hebben, heb ik 7 jaar geleden, bij een nieuwe startup, besloten het roer om te gooien en over te stappen naar ArchiCAD. Naar volle tevredenheid overigens (ik weet, dit is misschien vloeken in de kerk voor sommigen.....). Nu doet zich het volgende voor: een collega is met een project bezig waarbij ik te hulp ben gevraagd. Omdat de 2d-basistekeningen in AutoCAD (windows) getekend zijn, en de conversie van ArchiCAD niet altijd helemaal jofel gaat, heb ik het plan opgevat om AutoCAD LT (mac) aan te schaffen voor het tekenwerk hier aan. De 2d-tekeningen zijn opgezet in AutoCAD (full version), met xrefs en ander elementen/blocks.
Loop ik dan tegen zaken aan die samenwerken tussen AutoCAD (windows) en AutoCAD LT (mac) bemoeilijken??

Ik hoor graag jullie ervaring / antwoorden,

alvast bedankt,

Pieter

Joost

Re: AutoCAD LT geschikt voor algemeen 2d tekenwerk?

Berichtdoor Joost » do 09 jun 2016, 22:04

Hallo,

In principe niet. De dwg formaat van autodesk zal in beide producten (AutoCAD Full en LT, wel of niet voor Mac.) te openen zijn, en xrefs en blocks zullen werken. Zoals u aangeeft is het exporteren vanuit archicad niet optimaal, maar het zijn .dwg bestanden. Dat zal wel gaan. Mocht u meer willen weten over Revit, neem even contact op.

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 2 gasten

Autodesk AEC Collection