Laagnaam boven in scherm

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

gerbertbor
Berichten: 8

Laagnaam boven in scherm

Berichtdoor gerbertbor » di 05 jul 2016, 09:06

Goede dag,
Ik hoop dat het een simpele vraag is. Een tijdje (lees: ca 1,5 jaar) geleden heb ik op een cursus NLCS gehoord dat je de laagnaam waarin je werkt bovenin je scherm kunt krijgen. in de 'header' van het Autocad programma zeg maar.
Weet iemand nog te reproduceren hoe dat ook alweer moet?

Bij voorbaat dank :)

Gebruikersavatar
Marco
Berichten: 11

Re: Laagnaam boven in scherm

Berichtdoor Marco » di 05 jul 2016, 11:40

Beste,
Een optie is om dit Quick Access Toolbar te tonen, dit kan als volgt in AutoCAD:
Ga naar het item waar de laagnaam wordt getoond in het paneel Layers onder de tab Home in de ribbon.
Klik met de rechtermuis button op dit item, waarna er een popmenu wordt getoond.
Kies dan de optie "Add to Quick Access Toolbar", hierna is dit item ook zichtbaar in de Quick Access Toolbar.

gerbertbor
Berichten: 8

Re: Laagnaam boven in scherm

Berichtdoor gerbertbor » di 05 jul 2016, 14:06

Dat is inderdaad een manier, maar niet helemaal wat ik voor ogen had.
De instelling die ik bedoel is een instelling onder opties <en dan nog wat...>.
Dan komt de laagnaam voluit bovenin autocad te staan.
Nu is het vaak zo dat slechts een klein deel van de laagnaam zichtbaar is.

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: Laagnaam boven in scherm

Berichtdoor Storm » wo 06 jul 2016, 09:26

Voor zover mij bekend is de manier die Marco noemt de enige manier om de laagnaam duidelijk in beeld te krijgen en houden.

Het resultaat zou dan moeten zijn zoals in de afbeelding in de bijlage. Ik heb hier in het verleden ook al eens naar gezocht maar ik kan me niet voorstellen dat er buiten de ribbon om nog een andere manier is om de laagnaam goed in beeld te krijgen.
quicktoolbar.png
Zoals is te zien in deze afbeelding past zelfs hier de laagnaam niet helemaal in, maar de breedte ervan is volgens mij aan te passen in het CUI menu. (Commando CUI)

gerbertbor
Berichten: 8

Re: Laagnaam boven in scherm

Berichtdoor gerbertbor » wo 06 jul 2016, 09:35

Ha Storm,
Dat is inderdaad een prima oplossing! ik zat met de breedte hiervan, maar als ik die in de CUI op 700 in stel dan levert dat een mooi resultaat op!
Thanx. Wat mij betreft kan het onderwerp worden afgesloten!

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 2 gasten

Autodesk AEC Collection