Match Properties

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

Scott
Berichten: 48

Match Properties

Berichtdoor Scott » wo 10 aug 2016, 09:02

Dag MedeCatters,

Ik heb een plattegrond waarin ik een groot aantal blocks heb verwerkt bvb deuren.
Nu wil het dat ik plotseling een aantal blocks(deuren)niet meer in de zelfde Layer kan zetten, dit terwijl als ik de betreffende deuren list ze wel in de layer deuren staan. Maar als ik de layer uit zet (imv drukke tekening) een aantal deuren (blocks) gewoon zichtbaar blijven.
Hopenlijk is mijn uitleg duidelijk en kan iemand me helpen.

Grt Scott

Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 8

Re: Match Properties

Berichtdoor Henk » vr 12 aug 2016, 14:40

Beste Scott,

Waarschijnlijk is hier het verschil tussen Layer OFF en Layer Freeze de reden van jouw probleem.
Als je de laag van het Block op OFF zet blijven alle objecten in het Block die op een andere laag staan gewoon zichtbaar. Kies je voor Freeze, dan zal het Block wel in zijn geheel verdwijnen.

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: Match Properties

Berichtdoor Storm » di 23 aug 2016, 13:09

Alles in de zelfde laag zetten (indien dat ook de bedoeling is) is wel zo netjes.

Je kunt de verkeerde blockjes ook bewerken (BEDIT) en de objecten in het block vervolgens op de goede laag (bijv. laag 0) zetten.

Maar verder is bovenstaand mbt. Layer Freeze ook van toepassing.

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Autodesk AEC Collection