meerdere pagina's met 1 simpele handeling laten uitvoeren

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

marc hendriks
Berichten: 2

meerdere pagina's met 1 simpele handeling laten uitvoeren

Berichtdoor marc hendriks » di 30 aug 2016, 09:48

beste

ik gebruik Acad voor platte elektro technische tekeningen
een pakket van een schakelkast bevat meerdere pagina's
ik zoek een manier om al deze pagina's in 1 keer te printen
alle op de zelfde manier [window] en plotstyle
op dit moment open ik alle pagina's afzonderlijk en plot deze op de wijze (vorige plot instellingen)
dit is heel omslagtig en tijd rovend

wie heeft een idee om dit makkelijk uit te voeren?

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: meerdere pagina's met 1 simpele handeling laten uitvoeren

Berichtdoor Storm » di 30 aug 2016, 10:35

Dit kan middels het PUBLISH commando.

Als je vooraf de printinstellingen goed hebt gezet per layout/pagina (de eerste keer dat je ze opmaakt) kun je elke keer dat je daarna print het PUBLISH commando gebruiken. Hier kun je dan een printer kiezen of een PDF maken en bepalen hoeveel en welke layouts je wilt printen.

Liggend aan of de tekeningen hetzelfde zijn zou je het ook nog wat kunnen vergemakkelijken met een zogenaamde PAGE SETUP (PAGESETUP commando). Je kan dat een soort instellingen template maken.
Als je bijvoorbeeld alleen maar A4 bladen hebt maak je een page setup voor een A4 print en past die in de plotinstellingen (linksboven in het PLOT scherm) toe op de van toepassingzijnde layouts.

Mocht je dan printinstellingen over meerdere layouts/pagina's willen veranderen hoef je enkel 1x de bijbehorende PAGE SETUP aan te passen.

En nog een stapje verder is dit allemaal verwerken in een template (.DWT bestand) zodat elke keer als je een nieuwe tekening opent al deze instellingen standaard zijn ingesteld.

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 3 gasten

Autodesk AEC Collection