maatlijn met verschillende letterhoogtes

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

drebosch
Berichten: 52

maatlijn met verschillende letterhoogtes

Berichtdoor drebosch » vr 03 feb 2017, 15:55

Als ik een maatlijn plaats (in dit geval schaal 1:50 met letterhoogte van 100 mm) is de letterhoogte echter 50 mm.
Eerder geplaatste maatlijnen hebben wel de goede letterhoogte van 100 mm. Als ik echter zo'n oude maatlijn kopieer krijgt de gekopieerde maatlijn plotseling een letterhoogte van 50 mm.
Het verschil tussen deze twee maatlijnen is dat bij de ene (50 mm. letterhoogte) bij 'General Associative' het woordje 'Partial' staat en bij de andere (100 mm. letterhoogte) 'No'. Ik kan echter de tekst 'Partial' niet wijzigen in 'No'
Wat is hier aan de hand???

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: maatlijn met verschillende letterhoogtes

Berichtdoor Storm » ma 06 feb 2017, 09:24

Voor zover mij bekend kun je de 'Associative' optie bij maatvoering niet handmatig aanpassen in de properties.

Kijk even of je er met de het commando DIMASSOC (https://knowledge.autodesk.com/support/ ... 2-htm.html) verandering in kan brengen (waarde 1 of 2) bij toekomstige maatvoering

Je zou ook DDA (DIMDISASSOCIATE) kunnen toepassen op de betreffende maatvoering om de associative waarde op NO te zetten.

Waarom je tekstwaarde anders is zou ik zo snel niet durven zeggen. Dat lijkt op een stijlfoutje in de betreffende maatvoering of mogelijk iets met de annotative schaal.

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Autodesk AEC Collection