Autocad LT file opslaan zonder attribute gegevens

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

HSchmitz
Berichten: 18

Autocad LT file opslaan zonder attribute gegevens

Berichtdoor HSchmitz » vr 17 mar 2017, 15:16

Graag zou ik een autocad LT 2014 file save zonder alle layers en de block attribute gegevens.
Ik heb al geprobeerd om er een DXF file van te maken, maar de block attribute gegevens blijf ik zien.
Ik weet ook niet of wat ik wil in autocad LT kan.

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: Autocad LT file opslaan zonder attribute gegevens

Berichtdoor Storm » za 18 mar 2017, 18:14

Alle blocken met het commando BURST exploderen en vervolgens alles in laag 0 zetten en PURGE er overheen?

Of is dat iets te extreem? :p

HSchmitz
Berichten: 18

Re: Autocad LT file opslaan zonder attribute gegevens

Berichtdoor HSchmitz » ma 20 mar 2017, 10:21

Het commando BURST kent mijn autocad 14LT niet.
Opgezocht waar het commando BURST kan downloaden. Het commando zit in de expresstools van autocad jammer genoeg zit dit niet autocad LT.
Is er nog een andere manier om de tekening om te zetten in een tekening zonder informatie.

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: Autocad LT file opslaan zonder attribute gegevens

Berichtdoor Storm » ma 20 mar 2017, 13:19

Blockjes met ingevulde attribute texten gaan verloren bij het EXPLODEN ervan, BURST behoud de inhoud van deze attribute teksten. Het doet verder nog wat andere dingen beter dan EXPLODE, maar dat is nu niet zo relevant.

Ik zou zo gauw geen andere oplossing weten. Mogelijk dat er een 'diesel' commando is dat vergelijkbare dingen doet. Diesel is een soort tegenhanger van de LISP-routines (die ook niet werken in LT).

Maar ik denk dat je sneller klaar bent met het downloaden van een trial van de volledige AutoCAD en het daar in proberen. Maar mogelijk kent u iemand die de volledige versie heeft en dat voor u kan regelen.

Als overigens in elk block de zelfde tekst staat kan je ook overwegen om de ATT-tekst te verwijderen en deze te vervangen door normale tekst in de blockeditor. Gezien ik niet weet hoe groot de tekening is en hoeveel objecten er in staan kan dit mogelijk een tijdrovend klusje zijn, maar net zo goed in 5 minuten gepiept zijn.

HSchmitz
Berichten: 18

Re: Autocad LT file opslaan zonder attribute gegevens

Berichtdoor HSchmitz » ma 20 mar 2017, 14:58

Bedankt voor de informatie.
Voor mij weer een rede om te vragen of ze één volledige autocad versie aanschaffen.
Maar ondertussen heb ik wel een manier gevonden. Ik exporteer eerst de tekening naar een WMF (Windows Metafile) formaat. Daarna importeer ik de WMF file weer. Ik heb dan een tekening zonder attribute en de ingevulde teksten in de block attribute zijn behouden gebleven. Daarna save ik de file weer als een autocad tekening.

De ATT tekst vervangen door normale tekst was geen optie. We tekenen hier elektrische schemas en in de attribute velden staan de componenten gegevens.

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: Autocad LT file opslaan zonder attribute gegevens

Berichtdoor Storm » wo 22 mar 2017, 12:39

Een volwaardige versie, enkel alleen al voor de mogelijkheden tot lisp routines en de express tools kan een grote meerwaarde zijn. Ik zou in ieder geval een stuk minder productief zijn als ik nu naar een LT versie zou moeten overstappen.

Het is maar net of het financieel haalbaar is binnen de organisatie, maar als geld geen issue is zou ik er niet op besparen. Op de lange termijn heb je er alleen maar voordeel van.

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

Autodesk AEC Collection