DWG to PDF.pc3

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

drebosch
Berichten: 52

DWG to PDF.pc3

Berichtdoor drebosch » ma 03 jul 2017, 15:02

Ik heb momenteel bijna vier weken een proefversie van Autocad 2017 in gebruik.
Sinds gisteren krijg ik geen plotPDF's meer gegenereerd. Na naamgeving en bladeren naar de map gebeurd er niets meer; geen voorbeeldPDF en de bestandsnaam is ook niet terug te vinden op de computer.
Wat is hier aan de hand?

Gebruikersavatar
Emre
Berichten: 48

Re: DWG to PDF.pc3

Berichtdoor Emre » wo 05 jul 2017, 09:20

Vreemd dat je plot functie van je AutoCAD sinds gisteren niet naar behoren werkt. Mogelijk zijn in de achtergrond aanpassingen verricht waardoor de functie niet meer werkt. Hieronder een uitleg die je kunt raadplegen om je probleem mogelijk op te lossen.

Plotter configuratie Binnen AutoCAD wordt tijdens je plot functie gebruik gemaakt van Plotter Configuratie bestanden. Deze bestanden hebben een .pc3 extentie en is de configuratie van een printer, in dit geval een DWG to PDF-printer. Het komt wel eens voor dat er fouten in plot configuratie bestanden optreden waardoor het proces niet succesvol afgerond wordt. Hieronder kun je de stappen volgen om te controleren of het .pc3 bestand in goede staat is.

Plotter configuratie toevoegen / overschrijven
  • Download de bijlage dat is bijgevoegd
    DWG To PDF.zip
    (1.28 KiB) 829 keer gedownload
  • Pak het .zip bestand uit, hierin zit een .pc3 bestand in opgenomen
  • Voer de commando PLOTTERMANAGER uit in AutoCAD, dit opent het map met alle plot configuratie bestanden
  • Plaats het gedownloade bestand in het map en probeer je tekening nogmaals te plotten
Werkt de plot commando na het uitvoeren van de bovenstaande stappen nog steeds niet? Dan kun je kijken of het probleem te verhelpen is door je AutoCAD instellingen te resetten.

AutoCAD 2018 Werkt het bovenstaande uitleg echt niet, dan kun je het alsnog proberen met het nieuwe software dat Autodesk aanbiedt. Ik zie dat je gebruik maakt van de proefversie van AutoCAD 2017. Onlangs heeft Autodesk de laatste versie van AutoCAD vrijgegeven: AutoCAD 2018. Mijn advies is om deze ook te proberen en te kijken of hetzelfde probleem voorkomt in het nieuwe versie van AutoCAD.

De proefversie van AutoCAD 2018 is te downloaden.

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 3 gasten

Autodesk AEC Collection