Melding "License checkout timed out. What do you want to do?"

Problemen met installatie of licenties van onze producten? In dit forum behandelen we de meest gestelde vragen, maar kunt u ook zelf vragen stellen.

Moderators: Bram, Roy_M

Gebruikersavatar
Emre
Berichten: 48

Melding "License checkout timed out. What do you want to do?"

Berichtdoor Emre » wo 04 sep 2019, 12:14

Bij het gebruik van de 2020, 2021 en 2022 versie van Autodesk software kan het voor komen dat je de melding "License checkout timed out. What do you want to do?" krijgt. De melding ontstaat doordat de licentie voor het betreffende Autodesk product niet gecontroleerd kon worden. Dit kan verschillende redenen hebben, maar wordt in de meeste gevallen opgelost met een update van de Autodesk Licensing Service.

Afbeelding
Autodesk Desktop App Servicepacks, add-ons en extensies worden periodiek vrijgegeven door Autodesk voor een betere beveiliging, prestatie en nieuwe functies binnen Autodesk software. Deze zijn in de meeste gevallen rechtstreeks vanuit de Autodesk Desktop App te downloaden.

Afbeelding
Autodesk Desktop App - My updates

Stappenplan installeren updates
  1. Start de Autodesk Desktop App.
  2. Log in met uw persoonlijke Autodesk Account.
  3. Na het inloggen worden automatisch alle licenties gekoppeld die u in bezit heeft. Indien er updates beschikbaar zijn worden deze onder de 'My updates' weergegeven.
  4. Installeer alle updates met betrekking tot Autodesk Licensing Service en de software dat u gebruikt, bijvoorbeeld AutoCAD (LT).
  5. Start uw systeem opnieuw op nadat de updates zijn uitgevoerd.

Staat de update er niet bij ? Dan is de Autodesk Licensing Service update ook te downloaden via Autodesk. Het is noodzakelijk dat alle Autodesk producten worden afgesloten alvorens een License Service update wordt geïnstalleerd.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Autodesk AEC Collection