Geen Autodesk updates beschikbaar?

Problemen met installatie of licenties van onze producten? In dit forum behandelen we de meest gestelde vragen, maar kunt u ook zelf vragen stellen.

Moderators: Bram, Roy_M

Gebruikersavatar
Bram
Beheerder
Berichten: 81

Geen Autodesk updates beschikbaar?

Berichtdoor Bram » do 27 jul 2017, 10:40

Voor het installeren en updaten van Autodesk software heeft Autodesk een handige app ontwikkeld, de Autodesk Desktop App. Deze vindt u onderaan in de taakbalk. Als u met de Autodesk Desktop App software heeft geïnstalleerd maar geen meldingen krijgt om deze te updaten, kan het zijn dat u geen rechten heeft (gekregen).

De oplossing is simpel. De Contract Manager (beheerder van de software) doet het volgende:
Afbeelding
  • sectie 'Management' selecteren (1);
  • tabblad 'Users' selecteren (2);
  • bij de betreffende gebruiker, 'Edit Access' selecteren (3).

Een nieuw venster wordt geopend:

Afbeelding
  • Ga naar de sectie 'Contract' en klap het veld 'Product Updates and Support' open met het pijltje (4);
  • vink bij 'Products and Updates' nu 'Assign' aan (5);
  • klik op 'Save' (6);
  • herhaal dit voor eventueel andere contracten voor deze gebruiker of andere gebruikers.

Als de gebruiker nu uit- en inlogt zullen de updates beschikbaar zijn*.
* in enkele gevallen duurt het iets langer voordat de wijziging bij de server van Autodesk is verwerkt. Dit duurt vaak niet langer dan een halve dag.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Autodesk AEC Collection