AutoCADLT op twee systemen

Problemen met installatie of licenties van onze producten? In dit forum behandelen we de meest gestelde vragen, maar kunt u ook zelf vragen stellen.

Moderators: Bram, Roy_M

ROBAP
Berichten: 2

AutoCADLT op twee systemen

Berichtdoor ROBAP » do 04 okt 2018, 12:27

Hallo forumleden,

Mogelijk dat dit al eens eerder is besproken, maar we vragen ons af of het toegestaan is één licentie AutoCADLT die door één gebruiker wordt gebruikt zowel te installeren op zijn werk PC en werk laptop?

Ik weet nl wel dat je met een actief Autodesk Maintenance plan zoals wij dat hebben recht hebt op het gebruik van een Home use licentie. De Home use licentie mag dan niet gelijktijdig in gebruik zijn met de primaire licentie en mag niet gedeeld worden met anderen.

Aansluitend een vraag over de AutoCAD mobile app. AutoDesk geeft aan dat "AutoCAD mobile app is included with any AutoCAD or ACAD LT subscription". Geldt dit alleen voor de nieuwe supscriptions of ook voor de maintenance plans zoals wij deze nog hebben?

Bij voorbaat dank,

RobAP

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: AutoCADLT op twee systemen

Berichtdoor Storm » do 04 okt 2018, 12:37

Zwart/wit gezien zou die home use licentie zijn om thuis te kunnen werken. Als je dus op kantoor werkt met een vast systeem en een dag gaat huiswerken met de laptop kun je de licentie daarvoor gebruiken.

In het grijze gebied gaat Autodesk niet in de gaten houden of die laptop of thuiscomputer ook ergens anders staat (bijvoorbeeld 2 computers naast elkaar op kantoor), maar gaan ze er wel van uit dat je niet op 2 plekken tegelijk kan zijn. Dus iemand anders op de werkplek op kantoor zetten en de eigenlijke medewerker óók thuis op de laptop aan het werk te zetten mag dus niet (of het ook niet kán laat ik in het midden, maar gezien het met een autodesk account gaat kun je natuurlijk de netwerkverbinding onderbreken en dan weet niemand meer welke licentie er nou precies in gebruik is.).

Het lijkt mij dat je een licentie op een vast station dan weer wel mag gebruiken op een laptop die je bijvoorbeeld naar een externe partij (detachering of locatiebezoek) meeneemt om daar te werken. Autodesk kan immers op afstand niet zien of je op dat moment aan het thuiswerken bent of gewoon lekker aan het werk bent in een wegrestaurant of bij een opdrachtgever.

2e vraag over de app kan ik niet beantwoorden.

Gebruikersavatar
Mark
Beheerder
Berichten: 16

Re: AutoCADLT op twee systemen

Berichtdoor Mark » vr 05 okt 2018, 08:40

Hoi ROBAP,
Als je een actief Maintenance contract hebt op AutoCAD (LT) dan heb je inderdaad ook toegang tot de AutoCAD Mobile App Premium. Omdat dit een “service” is dien je deze toe te wijzen in aan de gebruiker in het Autodesk account.

De nieuwe AutoCAD web app zit wel in het Subscription contract maar niet in een Maintenance contract.

ROBAP
Berichten: 2

Re: AutoCADLT op twee systemen

Berichtdoor ROBAP » ma 08 okt 2018, 09:32

Beste Mark en Storm,

Dank je voor jullie reacties.

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Autodesk AEC Collection