Het resetten of veranderen van de licentie voor Autodesk software

Problemen met installatie of licenties van onze producten? In dit forum behandelen we de meest gestelde vragen, maar kunt u ook zelf vragen stellen.

Moderators: Bram, Joost, Roy_M, Emre, Frank

Gebruikersavatar
Roy_M
Berichten: 55

Het resetten of veranderen van de licentie voor Autodesk software

Berichtdoor Roy_M » wo 10 apr 2019, 16:35

Soms kan het noodzakelijk zijn om je licentie voor Autodesk software te resetten. Zo kunnen problemen ontstaan door eerder geïnstalleerde Autodesk software zoals voorgaande versies of 30 dagen trials maar ook als Autodesk zelf wijzigingen heeft doorgevoerd in uw account. In dit artikel bespreken we de stappen die genomen moeten worden om de licentie op een juiste manier te resetten.

Onderstaande stappen gelden voor alle Windows versies van Autodesk software met versie 2017, 2018 en 2019. In het geval van een oudere versie zal de software volledig opnieuw geïnstalleerd moeten worden. Afhankelijk of de software nog start of dat deze niet meer start kunnen onderstaande stappen gevolgd worden. Voor de 2020 producten is het licentiemechanisme veranderd waardoor deze stappen ook niet zullen werken. Zie dit artikel in de Autodesk knowledgebase voor informatie over het resetten van 2020 licenties.
Indien de software nog start
  1. Klik in de rechter bovenhoek van de software op het driehoekje naast je inlognaam
    Afbeelding
  2. Klik op "Manage License..."
  3. Klik in het menu dat volgt op "Change License Type"
  4. Sluit het product en start deze opnieuw op
  5. Indien het "Let's Get Started" scherm niet getoond wordt, ga dan verder bij stap 8
  6. Indien het "Let's Get Started" scherm wel getoond wordt, selecteer dan het juiste licentie type:
    • Voor Single-User Subscription kies "Single-User"
    • Voor Multi-User Subscription kies "Multi-User"
    • Voor Serienummer kies "Enter a Serial Number"
    • Om een trial te starten kies voor "Start a Trial"
    Klik bij twijfel op "Help Me Choose"

    Afbeelding
  7. Rond af door het juiste type te specificeren
  8. Indien het "Let's Get Started" scherm niet getoond wordt, volg dan de volgende stappen:
    1. Verwijder het bestand "LGS.data" in de volgende map:
      c:\ProgramData\Autodesk\CLM\LGS\ProductKey_ProductVersion.0.0.F\
      Bijvoorbeeld: c:\ProgramData\Autodesk\CLM\LGS\001K1_2019.0.0.F\ in het geval van AutoCAD 2019
      Op deze website is een lijst met alle product keys te vinden.
    2. Sluit de software en start deze weer opnieuw
Indien de software niet meer start
  1. Sluit alle Autodesk software
  2. Log uit in de Autodesk Desktop App en sluit deze af
    Afbeelding
  3. Zoek de volgende map en verwijder deze map:
    c:\ProgramData\Autodesk\CLM\LGS\ProductKey_ProductVersion.0.0.F\
    Bijvoorbeeld: c:\ProgramData\Autodesk\CLM\LGS\001K1_2019.0.0.F\ in het geval van AutoCAD 2019
  4. In het geval van een Single-User Subscription, verwijder ook de volgende mappen en bestanden:
    • C:\ProgramData\Autodesk\ADUT
    • C:\Users\<user>\AppData\Roaming\Autodesk\ADUT
    • C:\ProgramData\FLEXnet - files that begin with adsk
    • C:\Users\<user>\AppData\local\Autodesk\Web Services\LoginState.xml
      Let op, het kan zijn dat deze mappen niet zichtbaar zijn, zorg er dan voor dat in Windows de verborgen mappen ook weergegeven worden. Op deze site van Microsoft wordt uitgelegd hoe dat ingesteld kan worden.
  5. Herstart de software
Dit artikel is samengesteld op basis van deze site van Autodesk: How to change or reset licensing for Autodesk software
Kijk voor meer informatie op de volgende Autodesk sites: Error: "Invalid Serial Number" (Stand-Alone Activation)
How to reset the license for a single-user serial number based product
AutoCAD asks for Serial Number on launch even though just Sign In is required

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron
Autodesk AEC Collection