Hoeveel en welke licenties heb ik geïnstalleerd?

Problemen met installatie of licenties van onze producten? In dit forum behandelen we de meest gestelde vragen, maar kunt u ook zelf vragen stellen.

Moderators: Bram, Roy_M

Gast

Hoeveel en welke licenties heb ik geïnstalleerd?

Berichtdoor Gast » wo 05 aug 2009, 11:07

Bij middel grote en grote organisaties is het vaak onduidelijk welke licenties er op alle computers en laptops zijn geïnstalleerd. Vaak zijn er door de vele wisselingen in het personeelsbestand niet meer duidelijk hoeveel en welke AutoCAD versies zijn geïnstalleerd. Om te voorkomen dat u een extra nieuwe licentie aanschaft, kunt u misschien een 'oude' licentie upgraden, of ontdekt u dat u al voldoende licenties in huis heeft. Met een duidelijk overzicht van hoeveel licenties op welke computer en welke versies zijn geïnstalleerd kunt u ook voorkomen dat u per ongeluk niet aan alle licentie voorwaarden voldoet, en zo zonder het zelf te weten illegaal te werken.

Autodesk heeft voor dit soort situaties een handig tool ontwikkelt dat uw netwerk kan scannen en als resultaat een rapportage geeft met een duidelijk overzicht welke licenties zijn geïnstalleerd.

* Let op: Alle computer en laptops moeten aan staan om deze te kunnen scannen.

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: Hoeveel en welke licenties heb ik geïnstalleerd?

Berichtdoor Storm » di 15 mar 2011, 12:18

En om niet te veel moeite te willen doen, waar kennen we die tool vinden?

Gast

Autodesk Software Asset Management (SAM)

Berichtdoor Gast » wo 16 mar 2011, 08:56

Autodesk noemt het programma Software Asset Management (SAM)

Voor meer informatie en download:

Software Asset Management (SAM)

Is inderdaad wel makkelijk een link naar het programma.

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Autodesk AEC Collection