Geborrowde licenties worden niet geregistreerd

Problemen met installatie of licenties van onze producten? In dit forum behandelen we de meest gestelde vragen, maar kunt u ook zelf vragen stellen.

Moderators: Bram, Roy_M

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Geborrowde licenties worden niet geregistreerd

Berichtdoor Storm » vr 14 sep 2012, 10:02

Hallo,

Wij maken gebruik van een webapplicatie om de licenties inzichtelijk te maken (zodat dit niet hoeft middels LMtools).

Enkele gebruikers maken gebruik van een geborrowde licentie zodat zij ook zonder netwerkverbinding kunnen werken. Echter lijken deze niet geregistreerd te zijn, ik kom ze in ieder geval niet tegen in het overzicht.

Is het mogelijk als de licentieserver gereset wordt deze geborrowde licenties daarmee ook 'verdwijnen' en daardoor alle vrije licenties weer beschikbaar komen?

Ik heb bijvoorbeeld 1 gebruiker die een geborrowde licentie heeft en deze niet terug kan geven, maar in de gegevens staat ook niet dat deze geborrowed is. Weer een andere heeft een geborrowde licentie en die is dan weer wel zichtbaar, deze is dan wel gisteren geborrowed.

Is er een 'harde' manier om een geborrowde licentie terug te geven? Het lijkt me voor bepaalde instanties niet bepaald een legale manier van licentiegebruik, ondanks dat je er zelf niet zo veel aan kunt doen...

Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 44

Re: Geborrowde licenties worden niet geregistreerd

Berichtdoor Frank » vr 14 sep 2012, 13:03

Hallo Storm,

Geborrowde licenties kunnen enkel worden terug gegeven door de licentie via de betreffende software terug te geven. In AutoCAD Betekend dit dat je het commando RETURNLICENSE moet gebruiken.
Mocht dit niet werken dan wordt de licentie in ieder geval na de ingestelde datum automatisch terug gegeven.

In jullie omgeving kan ik niet direct beoordelen waar het probleem door wordt veroorzaakt maar je kan de rapportage via de webapplicatie eens vergelijken met de functie Perform Status Enquiry in de LM tools. Via de LM Tools kan je ook je log bestanden eens raadplegen hier is ook veel info terug te vinden.

Voor wat betreft het legale gebruik van de licenties geldt ten alle tijden dat je nooit meer licenties in gebruik mag hebben dan het aantal wat door de organisatie is aangekocht. Zit je daar overheen dan is dit in strijd met de licentieovereenkomst.

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Autodesk AEC Collection