Probleem met renderen (autocad)

Het forum Visualisatie & 3D is voor de gebruikers van 3DS Max Design, AutoCAD 3D, Showcase, SketchBook Designer en Mudbox. Vragen? Wij hebben antwoorden.

Moderators: Bram, Roy_M

JDF
Berichten: 1

Probleem met renderen (autocad)

Berichtdoor JDF » za 12 okt 2013, 00:12

Ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen met een renderprobleem, waarvan ik denk dat het komt door een corrpute file.

Ik heb een 3D model gemaakt van een interieur van een restaurant en naarmate ik objecten en materialen toevoegde, duurde het natuurlijk ook langer met renderen, tot een moment dat ik geen renderwindow meer kreeg (balkje bovenaan van renderstatus laadde wel, maar niet tot het einde) en autocad even niet reageerde. Uiteindelijk was deze foto het resultaat:

Afbeelding

Soms crasht autocad ook en krijg ik een foutmelding, waarbij ik vervolgens de file recover en audit en autocad aangeeft geen corrupte files te hebben gevonden. Ik heb nog niks gevonden over waaraan het kan liggen (autocad zelf, toch corrupt bestand, videocard), dus vandaar mijn vraag of iemand weet wat er kan spelen?

Joost

Re: Probleem met renderen (autocad)

Berichtdoor Joost » wo 23 okt 2013, 09:00

Hallo JDF,

Zou je de file eens naar mij willen sturen op dit forum of op support@cadaccent.nl? Dan wil ik wel even testen of het op mijn PC ook gebeurt. Weten we in ieder geval zeker of het aan de file of aan de PC ligt.

Ik neem aan dat het om deze balk gaat, die lechts gedeeltelijk volloopt:

[img]https://www.cadaccent&#46nl/forum/images/00helpdesk/render_in_AutoCAD_window.png[/img]

Het kan zijn dat het schakelen tussen de windows van AuotCAD zelf en de render niet soepel verloopt.
Dit is bij mij in het verleden wel voorgekomen bij grotere renderings.

Probeer eens te renderen naar een viewport op de paperspace in plaats van naar een apart window, zoals in
de afbeelding, of kan het plaatsen van een nieuwe camera een oplossing zijn? Het renderen in de viewport kan worden ingesteld in de toolpalette "advanced render settings":

[img]https://www.cadaccent&#46nl/forum/images/00helpdesk/render_in_AutoCAD_viewport.png[/img]

Onlangs heb ik wel wat problemen ervaren in 3ds Max Design wat hetzelfde resultaat gaf als jouw afbeelding.
Het gerenderde beeld lijkt dan niet helemaal in de window te passen en een soort offset te hebben.
in 3ds Max was het opnieuw renderen al een oplossing en bleef het dus bij een incident.

Ik ben benieuwd, nogmaals, ik wil hier wel even testen.

Hoor het graag, groet Joost

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Autodesk AEC Collection