Instellingen vallen steeds terug naar oude

Heeft u problemen of vragen over uw PC, plotter, werkstation, videokaart, geheugen, prestaties of andere hardware gerelateerde zaken? Stel ze in dit forum.

Moderators: Bram, Roy_M, WAA

Mark_HG
Berichten: 45

Instellingen vallen steeds terug naar oude

Berichtdoor Mark_HG » vr 10 nov 2017, 12:38

Hoi,

Ik ben nieuw hier...dus alvast sorry als ik iets "doms" doe/schrijf. Allereerst weet ik dus niet hoe ik hier een JPG kan plaatsen...maar toch probeer ik mijn probleem uit te leggen.

Als ik AutoCad 2013 open, dan valt hij steeds terug naar de oude instellingen. De verwijzingen (templates-toolpallettes) staan volgens mij allen goed. Ik heb ook al een nieuw profiel aangemaakt.

Misschien kan iemand mij helpen?

grt Mark

Roy_M
Berichten: 126

Re: Instellingen vallen steeds terug naar oude

Berichtdoor Roy_M » vr 10 nov 2017, 13:52

Beste Mark,

Allereerst domme vragen bestaand niet.
AutoCAD 2013 wordt helaas niet meer ondersteund door Autodesk, maar ik kan wel een tip geven.

Het is niet geheel duidelijk wat je bedoeld met "instellingen vallen steeds terug naar oude". Je geeft aan dat de verwijzingen naar de templates en toolpalettes gewoon werken. Bedoel je je instellingen van het scherm, dus waar alle palettes staan e.d.? Zo ja, dan zou je eens op deze pagina kunnen kijken, ik verwacht dat het dan opgelost is.

Mark_HG
Berichten: 45

Re: Instellingen vallen steeds terug naar oude

Berichtdoor Mark_HG » vr 10 nov 2017, 14:08

Hoi Roy,

Wat ik eigenlijk bedoel is: De properties van de onderdelen in mijn toolpalettes vallen steeds terug naar de oude. Deze onthoud hij niet. Onder "Options" heb ik alle verwijzingen naar de oude schijf verwijderd en naar de nieuwe er bij gezet.

Hoe kun je hier een jpgtje bij plaatsen, dan wordt het een stuk duidelijker,

De oplossing die je gaf was niet de juiste, helaas.

Roy_M
Berichten: 126

Re: Instellingen vallen steeds terug naar oude

Berichtdoor Roy_M » vr 10 nov 2017, 15:19

Beste Mark,

Je kunt een bestand als bijlage invoegen door deze naar het tekstvlak te slepen of door onder het tekst scherm te klikken op "Bijlagen" en dan "bestanden toevoegen.

Mark_HG
Berichten: 45

Re: Instellingen vallen steeds terug naar oude

Berichtdoor Mark_HG » vr 10 nov 2017, 15:25

Roy (of iemand anders),

Zie bijlagen:

Op tool1: verwijzing naar de Source file op de "Q" - hier valt hij steeds op terug.
Op tool2: verwijzing naar de Source file op de "C" - dit moet het zijn.

grt Mark
Bijlagen
tool2.JPG
tool1.JPG

Roy_M
Berichten: 126

Re: Instellingen vallen steeds terug naar oude

Berichtdoor Roy_M » vr 10 nov 2017, 15:42

Beste Mark,

Waarschijnlijk heeft dit te maken met lokale rechten in Windows. Je hebt dan niet voldoende rechten om wijzigingen aan te brengen in de map waar de toolpalettes opgeslagen staan. Kijk op deze pagina voor manieren om dit aan te passen. Kan zijn dat dit via de systeembeheerder binnen jullie firma geregeld moet worden.

Mark_HG
Berichten: 45

Re: Instellingen vallen steeds terug naar oude

Berichtdoor Mark_HG » ma 13 nov 2017, 10:17

Bedankt.....deze instellingen heb ik nu veranderd, maar het is nog niet helemaal gelukt.
Ik heb inmiddels een paar collega's gevraagd die ook met AutoCad werken, misschien dat zij iets weten.

I.i.g. beankt voor de tips die je mij hebt gegeven....

Grt Mark

Mark_HG
Berichten: 45

Re: Instellingen vallen steeds terug naar oude

Berichtdoor Mark_HG » di 14 nov 2017, 11:32

Roy,

Ik heb het gevonden.....ik moest de toolpalettes opnieuw exporteren....
Nu onthoud hij de instellingen wel..

grt Mark

"topic sluiten"

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Autodesk AEC Collection