Welke laptop voor Autocad 2018

Heeft u problemen of vragen over uw PC, plotter, werkstation, videokaart, geheugen, prestaties of andere hardware gerelateerde zaken? Stel ze in dit forum.

Moderators: Bram, Roy_M, WAA

bva
Berichten: 29

Welke laptop voor Autocad 2018

Berichtdoor bva » ma 15 jan 2018, 21:37

Hallo

Ik zou graag advies of ervaringen willen krijgen in typen laptops die geschikt zijn voor Autocad 2018.
Hoofdzakelijk teken ik in 2D en af en toe 3D.
Verder zou ik willen weten welk besturingssysteem beter is, Windows of Mac?
Ik heb nu de Windows versie acad maar misschien is overstappen naar mac versie wel beter.
Op dit moment draait acad2018 net niet op mijn huidige 8gb ram hdd 500 machine. Vandaar deze noodkreet.
Ben

Gebruikersavatar
Bram
Beheerder
Berichten: 81

Re: Welke laptop voor Autocad 2018

Berichtdoor Bram » di 16 jan 2018, 10:15

Beste Ben,

We hebben verschillende laptops die geschikt zijn voor AutoCAD 2018. Welke het meest geschikt is voor u wordt bepaald door welke werkzaamheden u er mee wilt gaan verrichten. Hieronder vindt u meerdere laptops die wij voor AutoCAD hebben samengesteld. Dit zijn allemaal Windows gebaseerde systemen. Wij verkopen geen Mac systemen.

HP ZBook 15" Studio G4 Mobile Workstation - AutoCAD
HP ZBook 17" G4 Mobile Workstation - AutoCAD

Zoekt u een krachtiger mobiel werkstation omdat u ook van plan bent met BIM/Revit te gaan starten dan is de onderstaande laptop wellicht ook nog het overwegen waard:
HP ZBook 17" G4 - Mobile Workstation Revit/Civil 3D

Met betrekking tot met welk besturingssysteem u wilt werken is enigszins wat persoonlijker. De een vindt het prettiger om te werken met Windows, terwijl anderen dit weer vinden van een Mac.
Qua gebruik van AutoCAD is het zo dat de Mac-versie tot nu toe altijd qua updates en functionaliteit een tot twee jaar achter heeft gelopen ten opzichte van de Windowsversie. Verschillen tussen AutoCAD Windows en MAC
Als u het geen probleem vindt om te werken met Windows, dan raden wij aan hiervoor te kiezen.

Overigens maken alle laptops gebruik van NVIDIA grafische kaarten. Voordelen van het werken met een Nvidia Quadro videokaart in een laptop
Neem gerust even contact met ons op. Wij bekijken dan uw persoonlijke situatie om u optimaal te adviseren.

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast

Autodesk AEC Collection