Lastig te benoemen probleem

Heeft u problemen of vragen over uw PC, plotter, werkstation, videokaart, geheugen, prestaties of andere hardware gerelateerde zaken? Stel ze in dit forum.

Moderators: Bram, Roy_M, WAA

gertje1234
Berichten: 2

Lastig te benoemen probleem

Berichtdoor gertje1234 » vr 03 dec 2010, 13:32

Hallo mensen,

Ik ben op het werk een tijdje geleden overgegaan naar autocad 2010. Nu ben ik tijdens het tekenen tegen een probleempje aangelopen. Namelijk als ik tijdens het tekenen met de crosshair over de tekening beweeg lijkt het wel dat de crosshair aan verschillende snappunten blijft vasthangen.
object Snap en object snap tracking staan uit.
Heeft iemand dit probleem al eens gehad?

Alvast bedankt!

Joost

Re: Lastig te benoemen probleem

Berichtdoor Joost » wo 08 dec 2010, 10:11

Beste gertje1234,

Dit kan altijd aan de computer perfotmance liggen, maar een veel gehoord argument is de dynamic input, ook te vinden in de balk met tekenhulpmiddelen bij de osnaps en osnap tracking. Deze kan voor vertraging zorgen, zoals je beschrijft. De dynamic input is ook in en uit te schakelen met F12.

Een eerste vraag over de computer performance: Hoeveel ram geheugen zit er in de computer? Bij AutoCAD 2010 moet dat minimaal 2 GB zijn, en een videokaart die het een beetje kan volgen. Videokaarten kunnen gecontroleerd worden op de volgende site:

Videokaart check

Succes!

gertje1234
Berichten: 2

Re: Lastig te benoemen probleem

Berichtdoor gertje1234 » wo 08 dec 2010, 10:43

Ik heb het probleem gelukkig al kunnen oplossen.
Via options - Display - Windowelements - Show rollover tooltips uitzetten. Dan heb ik er geen last meer van!

Maar hartelijk bedankt voor hulp en moeite!

Gr Gert

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: Lastig te benoemen probleem

Berichtdoor Storm » ma 28 feb 2011, 09:56

Je zou ook nog kunnen kijken of grafisch alles goed werkt.

Commando: 3dconfig > Manual tune > Enable hardware acceleration

Overal moet een groen vinkje staan. Zo nee even uit en aan vinken.
Grote kans dat hier nu allemaal uitroeptekens staan wat die vertraging kunnen veroorzaken.

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Autodesk AEC Collection