Vertraging bij toetsenbord commando's

Heeft u problemen of vragen over uw PC, plotter, werkstation, videokaart, geheugen, prestaties of andere hardware gerelateerde zaken? Stel ze in dit forum.

Moderators: Bram, Roy_M, WAA

RtH
Berichten: 2

Vertraging bij toetsenbord commando's

Berichtdoor RtH » di 12 mar 2013, 20:44

Ik heb een probleem met Autocad 2012. Wanneer ik toetsenbord commando's gebruik bv @ esc delete etc slaat autocad tijdelijk vast met in beeld het moderne zandlopertje. Na een 10 tal seconde kan ik weer verder. is geen werken zo.Heb reeds geprobeerd om MCafee uit te zetten incl firwall maar geen resultaat. Wie kan mij hierin adviseren. Groet Robin

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: Vertraging bij toetsenbord commando's

Berichtdoor Storm » wo 13 mar 2013, 16:03

Ik vraag me af of het probleem nog steeds aan de orde is. Het lijkt mij een tijdelijke storing.

Het kan ook zijn dat er in de bewuste tekening iets fout zit of wellicht een instelling of verborgen programma draait die steeds vastloopt of input verwacht en daar op vastloopt.

Kijk of het bij alle tekeningen voor komt en ook bij een nieuw bestand (lege tekening).

Gebeurd het enkel bij bepaalde tekeningen (van zelfde project) maar niet bij andere of een schone tekening raad ik aan om de inhoud van de foutieve tekening over te zetten naar een nieuw, schoon, bestand.
En dan wel middels 'copy from basepoint' en niet vanuit het inladen als block of xref.

RtH
Berichten: 2

Re: Vertraging bij toetsenbord commando's

Berichtdoor RtH » wo 13 mar 2013, 21:48

Bedankt voor je reactie. Het lijkt inderdaad tijdelijk al heb ik er de afgelopen 2 dagen problemen mee gehad. Vandaag ging het goed maar ook net weer een paar wacht momentjes bij een toetsenbord commando. Het gebeurd bij zowel een nieuwe als een bestaande tekening. Dat had ik reeds geprobeerd. Ik zal het even aankijken hoe het zich houd. Nogmaals bedankt. Robin.

Joost

Re: Vertraging bij toetsenbord commando's

Berichtdoor Joost » do 14 mar 2013, 08:49

Hallo,

Weliicht heb je iets aan de volgende items. Dit soort problemen is vrij snel "zoeken naar een speld in een hooiberg".

Controller de taakbeheer eens op de lopende processen. Gebeuren hier vreemde dingen, zoals veel ram in gebruik of honderd(en) processen. Welke processen gebruiken het meest aan processor en geheugen?

Is er veel netwerkverkeer? ook te zien in taakbeheer.
Staan er veel andere programma's open, zoals office?

Binnen AutoCAD:

Staat de dynamic input aan of uit, en maakt dit verschil? F12, op het toetsenbord ;-)

Staat de viewport inderdaad op top, of ben je (onbewust) wat schuin op de modelspace aan het kijken?
Plan <enter> W <enter>, zoom extends.

Staat de viewport op 2D wireframe of wellicht op een andere weergave van de modelspace, zoals 3D wireframe, shaded of realistic?
sha <enter>, 2 <enter>.

Staan er extreem veel viewports op een paperspace?
Weghalen en kijken of het scheelt.

Staat de variabele Autoregen op 1 of 0?
Wellicht zit deze in de weg, beide waarden even proberen.
regenauto <enter> 1 of 0 <enter>.

Dan nog wat vragen.
Welke versie van AutoCAD gebruikt u? AutoCAD, of civil, map of een andere? En welke versie is het?
Welke versie Windows staat er geinstalleerd?
Welke videokaart zit er in de machine?

Ik hoop dat je een stapje verder komt, succes!

Groet Joost

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Autodesk AEC Collection